معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه گفت: امسال در تلاش هستیم ۳۰ درصد از عملیات روسازی و ریل‌گذاری قطار شهری کرمانشاه انجام شود تا طی یک برنامه سه ساله فاز اول به بهره‌برداری برسد.
کد خبر: ۹۵۳۰۶۶
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۷ 05 April 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس مهرداد سالاری در خصوص برنامه‌های پیش‌بینی شده برای پروژه قطار شهری در سال ۱۴۰۰، اظهار داشت: پروژه قطار شهری کرمانشاه، پروژه‌ای بسیار سنگین و پرهزینه است.

وی ادامه داد: بخش عمده‌ای از این پروژه از میدان آزادی تا فرودسی قرار است که زیرزمین کار شود که هزینه‌ای خیلی بالایی را نیاز دارد، بنابراین دو سال است که این فاز را متوقف و تمامی توجه را به بهره‌برداری از فاز نخست معطوف کرده‌ایم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه در توضیح فاز نخست قطار شهری، اضافه کرد: پروژه را از محدوده طاق‌بستان (شکارگاه خسروپرویز) تا میدان آزادی جلو برده‌ایم، امسال ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار تصویب شده است.

وی ادامه داد: ۵۰ درصد هزینه پروژه‌های عمرانی شهری به این شکلی را معمولا شهرداری و ۵۰ درصد را دولت تامین می‌کند که در کرمانشاه درآمد شهرداری به نسبت جمعیت خیلی پایین است.

سالاری تصریح کرد: شهرداری با اعتبارات عمرانی جلو می‌رود که با برنامه زمان‌بندی با توجه به اینکه هر سال تورم را داریم و هزینه‌ها بالا می‌رود، سازگاری ندارد.

وی اضافه کرد: تحریم‌ها هم در عملیات اجرایی پروژه قطار شهری کرمانشاه بی‌تاثیر نبوده، چون که بخشی از ریل‌ها و چیز‌های که بعد از این سازه که انجام شده وارداتی است که الان یکی از دو تا از کارخانه‌های داخلی شروع به تولید کرده‌اند.

سالاری با بیان اینکه مناقصات ریل‌گذاری انجام شده است، گفت: امیدواریم شهرداری قبل از فصل پیمانکار روکار و ریل‌گذاری را انتخاب کند تا امسال با مبالغی که تامین شده بتوانیم ۳۰ درصد از روسازی را انجام دهیم و طی یک برنامه سه ساله فاز اول به بهره‌برداری برسد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار