مدیر درمان تامین اجتماعی استان کرمانشاه از آمادگی کامل برای پیک چهارم بیماری کرونا خبر داد.
کد خبر: ۹۵۳۳۴۵
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲ 06 April 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،دکتر میثم حجتی‌پور ، از آمادگی حوزه درمان تامین اجتماعی برای مقابله با پیک چهارم کرونا یاد کرد و افزود: این امکان را داریم که در صورت نیاز و شرایط حاد تا 110 تخت را در بیمارستان شهدا به پذیرش بیماران کرونا اختصاص دهیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر از بیمارستان شهدا برای بستری بیماران کرونا استفاده نمی‌شود و ظرفیت مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی مورد استفاده است، اما در صورت نیاز آمادگی داریم مانند پیک‌های قبلی از ظرفیت بیمارستان شهدا برای پذیرش بیماران استفاده کنیم.

به گفته این مسئول، در صورت نیاز 50 تخت بیمارستان شهدا به پذیرش بیماران کرونا اختصاص می‌یابد که این تعداد در حالت اضطراری تا 110 تخت هم قابل افزایش است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان کرمانشاه با اشاره به تهیه دو دستگاه اکسیژن ساز برای هر دو بیمارستان شهدا و حضرت معصومه(س)، عنوان کرد: اگرچه بیمارستان حضرت معصومه(س) عمدتا برای مادران است و پذیرش بیمار کرونا در آن نداریم، اما بخش ایزوله در این بیمارستان برای مادران بارداری که ممکن است درگیر کرونا باشند در نظر گرفته شده است.

حجتی‌پور با اشاره به اینکه مشکلی هم از نظر دارو و تجهیزات وجود ندارد، یادآور شد: داروی مورد نیاز بیماران به طور کامل در بیمارستان قابل تهیه است و مشکلی در این زمینه نداریم.

وی با بیان اینکه تجربه پیک‌های قبلی بیماری باعث شده حوزه درمان تامین اجتماعی آماده‌تر از قبل باشد، ادامه داد: آمادگی حوزه درمان تامین اجتماعی به این معنا نیست که مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان کرمانشاه از اینکه بیماری کرونا هیچ درمان خاص و قطعی ندارد هم یاد کرد و گفت: تنها راهکار، پیشگیری و همکاری خود مردم است.

وی در پایان اشاره‌ای هم به اقدامات انجام شده از سوی حوزه درمان تامین اجتماعی از زمان شیوع بیماری کرونا در استان طی یکسال اخیر داشت و گفت: در این مدت حدود 1500 بیمار کرونا بستری و بیش از 20 هزار بیمار مشکوک یا دارای علائم نیز مورد بررسی قرار گرفتند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار