دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه با تشکر از شهروندانی که با احساس دین و مسوولیت زمینه رقابت و افزایش مشارکت مردم را با نامزدی خود در انتخابات فراهم می نمایند، آمار داوطلبان ثبت نام شده تا پایان وقت اداری روز ششم را پنج هزار و ۸۹۳ نفر اعلام کرد.
کد خبر: ۹۵۴۸۱۷
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰ 11 April 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،«جلیل بالایی»، به تشریح آمار داوطلبان ثبت نام کرده پرداخت و با بیان اینکه از مجموع ثبت نام کنندگان، پنج هزار و ۶۰۸ نفر مرد و ۲۸۵ نفر یعنی پنج درصد زن هستند، افزود: از این تعداد ۴۰۱ نفر یعنی هفت درصد ایثارگر و ۷۵ درصد از داوطلبان کمتر از ۵۰ سال سن دارند.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استان افزود: ۲۱ درصد از داوطلبان سابقه نمایندگی در شورا را دارند که حکایت از ورود جمعیت ۷۹ درصدی از نیروهای تازه نفس و با انگیزه در روستاها است.

بالایی فردا یکشنبه ۲۲ فروردین را آخرین فرصت ثبت نام داوطلبان روستاها اعلام و ابراز امیداوری کرد که باوجود همه محدودیت ها به ویژه کرونا و با ثبت نام نیروهای علاقمند ، تحصیلکرده و با انگیزه زمینه رقابت و برگزاری انتخابات در هزار و ۷۷۴ روستای استان فراهم شود.

وی امکان تمدید زمان ثبت نام را به لحاظ صراحت قانون غیر ممکن دانست و از داوطلبان خواست در انجام ثبت نام تعجیل و آنرا به ساعات پایانی موکول نکنند.
استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۳۱ بخش، ۳۲ شهر، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان سکونت می کنند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می کنند.

انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایر همزمان با سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری، نخستین میاندوره یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و دومین میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار