رئیس خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه گفت: چند نرخی بودن ارز را موجب ایجاد رانت دانست و گفت: چند نرخی بودن ارز مشکل اصلی بخش خصوصی است، خیلی از کالاها با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ وارد می‌شود اما با این نرخ‌ها دست مردم نمی‌رسد.
کد خبر: ۹۵۴۸۴۹
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰ 11 April 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازفارس،اعضای هیأت رئیسه خانه صنعت و معدن، در راستای اجرای هرچه بهتر شعار سال و دغدغه‌ مقام معظم رهبری در خصوص تولید، پشتیبانی و مانع‌زدایی‌های با آیت‌الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه و دادستان کرمانشاه دیدار و گفت‌وگو کردند.

جهانبخش شکری، رئیس خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه در این دیدارها با آرزوی برداشته شدن موانع تولید و توسعه استان، اظهار داشت: یکی از موانع اصلی ما تولید کنندگان دوایر دولتی و تشکیلات دولتی است.

وی چند نرخی بودن ارز را موجب ایجاد رانت دانست و گفت: چند نرخی بودن ارز مشکل اصلی بخش خصوصی است، خیلی از کالاها با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ وارد می‌شود اما با این نرخ‌ها دست مردم نمی‌رسد.

رئیس خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه افزود: اگر ثبات اقتصادی در جامعه حاکم شود و به بخش خصوصی اعتماد شود، کارها بهتر برای تحقق شعار سال پیش می‌رود.

احصاء مشکلات واحدهای صنعتی کرمانشاه

دبیرخانه صنعت و معدن استان کرمانشاه نیز با اشاره به شعار سال، گفت: خانه صمت استان از همان روزهای اول تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها را در دستور کار قرار داد و در ارتباطی که به صورت مجازی با صنعتگران گرفتیم موانع را جمع‌بندی و در ۱۷ مورد به اطلاع مدیران استان رسانده‌ایم.

فرهاد مرزی اهم این مشکلات را تنگ نظری کارشناسان اجرایی، تامین مواد اولیه به واسطه عرضه در بورس، بانک‌ها و... عنوان کرد.

وی در این دیدارها به ارائه گزارشی از اقدامات خانه صنعت و معدن استان پرداخت و خاطرنشان کرد: با وجود سختی‌ها و مشکلات اقتصادی و شرایط سخت کرونا صنعتگران و کارآفرینان کرمانشاه در دو مرحله پویش همدلی در همکاری با خانه صنعت و معدن استان ۷۶۵ میلیون تومان کمک کردند.

دبیرخانه صنعت و معدن استان کرمانشاه افزود: در خانه صنعت و معدن استان صندوقی تشکیل داده‌ایم تا تولید کنندگان که به صورت موقت به مشکل مالی مواجه می‌شوند با حمایت اعضای خانه صنعت و معدن مشکل مالی آن‌ها حل و پس از گذشت بحران، مبلغ به صندوق برگردانده شود.

وی افزود: در آخرین روزهای پایان سال ۹۹ نیز با حضور در پویش تهیه کفش برای نیازمندان یک‌هزار و ۳۸۵ جفت کفش خریداری و تحویل مسئولین استانداری جهت توزیع داده شد.

مرزی تصریح کرد: مدیران واحدهای صنعتی علاوه بر حضور در سنگر اقتصادی و صنعت آمادگی دارند تا در حد توان کمک‌های خود را به جامعه داشته باشند و همواره در حمایت از مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی پیش قدم بوده‌اند.

وی به راه‌اندازی مجتمع آموزشی فنی و حرفه‌ای خانه صنعت و معدن استان اشاره کرد و گفت: با ۱۲ واحد قرارداد بسته‌ایم تا جوانان جویای کار، کار را در محیط کار یاد بگیرند و از اول اسفند‌ماه واحدهای صنعتی در این دوره‌ها شرکت می‌کنند.

مرزی ادامه داد: امیدواریم با راه‌اندازی این مرکز جوانان جویای کار با آموزش مهارت‌های مورد نیاز صنعت استان، جذب واحدهای صنعتی بشوند.

وی اظهار داشت: با راه‌اندازی مجتمع قضایی و شورای حل اختلاف ویژه صنعت و معدن دیگر صنعتگران، کارآفرینان و تولید کنندگان برای حل مسائل و مشکلات اقتصادی دیگر نیازی به حضور در دادگستری ندارند. به‌زودی نیز مرکز داوری در خانه صنعت و معدن استان راه‌اندازی خواهد شد و پرونده‌های قضائی واحد‌های صنعتی قبل از ورود به جریان قضائی مورد داوری قرار می‌گیرند.

دبیر اجرایی خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: به همت اعضای هیأت رئیسه خانه صنعت و معدن استان مرکز بهداشت و سلامت در شهرک صنعتی بیستون راه‌اندازی شده، در این منطقه که می‌توان آن را قطب صنعتی استان دانست حدود ۵ تا ۶ هزار پرسنل در واحدهای صنعتی مشغول به کار هستند که هیچگونه امکانات درمانی نداشتند.

محصولات صنعتی با برنامه‌ریزی علمی می‌توان صادر کرد

آیت‌الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در این دیدار، گفت: مقام معظم رهبری تأکید زیادی بر حمایت از محصولات داخلی دارند، زیرا اگر دولتمردان از صنایع و محصولات داخلی حمایت کنند، در آینده‌ای نزدیک می‌توان بازارهای جهانی و منطقه‌ای را فتح کرد.

وی اضافه کرد: باید از نیروی جوان به درستی استفاده کرد و با الگوی‌گیری از کشورهای موفق مثل چین، نیروی فعال جوان کشور را در جهت تولید مدیریت کرد.

علما تصریح کرد: در استان معادن خدادای بسیار زیادی داریم که باید این معاون به صورت علمی و توسط قشر جوان تحصیل‌کرده شناسایی و با تبدیل آن اجناس با کیفیت، راهی بازارهای داخلی، منطقه‌ای و جهانی کرد.

وی خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی درست و علمی می‌توان بازار‌های جهانی را برای فروش محصولات صنعتی به دست آورد.

عزم جدی دستگاه قضا برای رفع موانع تولید

شهرام کرمی، دادستان کرمانشاه نیز با استقبال از پیشنهادات خانه صنعت و معدن استان در رابطه با رفع موانع تولید، گفت: با توجه به دستورات رئیس قوه قضائیه دستمان برای برخورد با کسانی که در راه تولید کارشکنی کننده‌ها باز است.

وی تاکید کرد: ما اگر بتوانیم به یک تولید کننده کمک کنیم و مانعی هرچند کوچک را از مسیر او برداریم و چند نفر اشتغال ایجاد شود یا از بیکار شدن آن‌ها جلوگیری کنیم در راه پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری گام برداشته‌ایم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار