رئیس هیات شطرنج کرمانشاه گفت: با توجه به ماهیت فکری بودن کافه بازی ها، به اداره کل ورزش و جوانان استان پیشنهاد داده ایم تا هیات شطرنج متولی بازی‌های فکری در استان شود.
کد خبر: ۹۵۵۱۰۷
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰ 12 April 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،شورش فرامرزی  بااشاره به رواج بازی های فکری در کافه های کرمانشاه، اظهار کرد: طی چندسال اخیر بازی های فکری در ایران علاقمندان زیادی پیدا کرده و باتوجه به اینکه هنوز متولی خاصی ندارند، اغلب در کافه ها رواج پیدا کرده و به کافه بازی شهرت یافته اند.

وی تصریح کرد: با توجه به ماهیت فکری بودن این بازی ها، به اداره کل ورزش و جوانان استان پیشنهاد داده ایم تا هیات شطرنج متولی بازی های فکری در استان شود.

رئیس هیات شطرنج استان اضافه کرد: درصورتی که بتوانیم مجوز آن را بگیریم و این بازی ها را تحت پوشش هیات در بیاوریم، به آن رسمیت و جایگاه می بخشیم و حتی به شکل لیگ‌های استانی و مسابقات پرهیجانی آنها را برگزار خواهیم کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه از سال گذشته برنامه هایی برای شطرنج کرمانشاه تدارک دیده، گفت: متاسفانه بیش از یکسال است که انتخابات فدراسیون شطرنج برگزار نمی شود و به یک داستان کش دار تبدیل شده، درحالی که اگر در این مدت فدراسیون قوام داشت می توانستیم برنامه های مهمی را در سطح کشوری اجرا کنیم.

فرامرزی از انجام رایزنی برای کسب یک کرسی در فدراسیون شطرنج هم خبرداد و گفت: با کاندیداهای ریاست فدراسیون شطرنج رایزنی هایی را داشته ایم و موافقت آنها را گرفته ایم که کرمانشاه حتما یک کرسی در این فدراسیون داشته باشد.

رئیس هیات شطرنج کرمانشاه در ادامه درخصوص امکان برگزاری مسابقات بین المللی شطرنج جام بیستون بعد از وقفه ای دوساله در سال 1400 هم گفت: درصورتی که از پیک چهارم کرونا عبور کنیم و وضعیت استان بلحاظ شیوع این بیماری مناسب شود، با کمک مسئولین و نمایندگان استان بنا داریم امسال این رقابت ها را برگزار کنیم.

فرامرزی در ادامه به شرایط شطرنج کرمانشاه در سال گذشته اشاره ای داشت و افزود: علیرغم اینکه سال 1399 را درگیر بیماری کرونا بودیم، اما باتوجه به فراهم بودن امکانات زیرساختی و نرم افزازی در رشته شطرنج توانستیم خودمان را با وضع موجود تطبیق دهیم.

وی تاکید کرد: از سال ها پیش برگزاری آنلاین مسابقات شطرنج در همه جای دنیا مرسوم بود، برای همین زمانی که کرونا شیوع پیدا کرد و سالن ها و رقابت های حضوری تعطیل شد، از این ظرفیت استفاده کردیم و مسابقات مختلفی را به شکل آنلاین برگزار کردیم.

رئیس هیات شطرنج کرمانشاه اضافه کرد: سال گذشته برای اولین بار توانستیم مسابقات لیگ شطرنج استان را با حضور 23 تیم برگزار کنیم که کار بسیار بزرگی بود و بعد از گذراندن پیک سوم بیماری هم که شرایط استان به لحاظ شیوع بیماری کرونا کمی بهتر شد، رقابت های قهرمانی استان را با رعایت پروتکل های بهداشتی به شکل حضوری برگزار کردیم که اولین استانی بودیم که پس از شیوع این بیماری مسابقات حضوری را برگزار کرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار