حدود یک دهه از شروع اقدامات برای اجرای کریدور گردشگری بیستون به تاق بستان می گذرد، پروژه ای که مطالعات فاز صفر آن با روندی کُند سال 1396 به پایان رسید و مطالعات فاز یک آن هم تا سال 1398 طول کشید.
کد خبر: ۹۵۵۱۱۰
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۱ 12 April 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،با اتمام فازهای مطالعاتی حدود 18 مگاپروژه و 25 ریز پروژه برای مسیر 32 کیلومتری کریدور گردشگری بیستون به تاق بستان در نظر گرفته شد و سرانجام زمستان سال گذشته با تخصیص حدود پنج میلیارد تومان قرار شد پس از طی شدن مراحل مقدماتی، این پروژه وارد فاز اجرایی شود.

و حالا سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از ورود این پروژه به فاز اجرایی خبر می دهد.

امید قادری در گفت و گو با ایسنا، بااشاره به آغاز فاز اجرایی این پروژه گردشگری، اظهارکرد: با اعتباری که سال گذشته برای پروژه کریدور گردشگری بیستون به تاق بستان تخصیص یافت، عملیات احداث باند کُندرو آن آغاز شده و متولی اجرای این بخش از پروژه هم اداره کل راهداری است.

وی تصریح کرد: براساس مطالعات به روزی که برای این پروژه در سال 1399 انجام دادیم، برای اینکه بتوانیم زیرساخت های پروژه کریدور گردشگری بیستون به تاق بستان را اجرایی کنیم، جمعا به حدود 200 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

سرپرست میراث فرهنگی استان اضافه کرد: برای ادامه عملیات اجرای زیرساخت های این پروژه امسال هم از استانداری خواسته ایم تا برای آن اعتبار در نظر بگیرد.

وی با بیان اینکه اتمام بخش عملیات زیرساختی پروژه حدود پنج سالی زمان می برد، عنوان کرد: در این مدت باید بتوانیم علاوه بر احداث باند کندرو، با تامین آب، برق، گاز و ... پروژه را برای ورود سرمایه گذاران آماده کنیم.

قادری با بیان اینکه برای این پروژه 44 بسته سرمایه گذاری تدوین شده، اعلام کرد: تاکنون برای حدود 10 سرمایه گذار متقاضی موافقت اصولی صادر کرده ایم تا در این مسیر اقدام به اجرای طرح های گردشگری کنند.

وی با بیان اینکه پروژه کردیدور گردشگری بیستون به تاق بستان روی ریل افتاده، اعلام کرد: امیدواریم با تخصیص اعتبارات به موقع این پروژه را با سرعت پیش ببریم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار