مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری همدان از تکرار و برگزاری مجدد انتخابات هیئت رئیسه شورای شهر همدان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۶۰۷
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۸ 18 September 2015
مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری همدان از تکرار و برگزاری مجدد انتخابات هیئت رئیسه شورای شهر همدان خبر داد.

به گزارش تسنیم؛فرهاد فرزانه  درباره انتخابات هیئت رئیسه شوراهای شهر در استان همدان اظهار داشت: هیئت رئیسه شوراهای شهر عمده شهرهای استان مشخص شده و تنها شهرهای ملایر و همدان باقی مانده که تا روزهای آینده تعیین تکلیف می‌شوند.

وی درباره مسائل به وجود آمده در انتخابات هیئت رئیسه شورای شهر همدان گفت: در شورای شهر همدان برای ریاست شورا رای گیری کرده و آرا دو نفر از کاندیداها در عدد هفت مساوی شده که موفق به گرفتن نتیجه نشده‌اند.

فرزانه عنوان کرد: با این وضعیت که آرا مساوی شده است در جلسه بعدی رای‌گیری انجام و انتخابات مجدد برگزار می‌شود تا رئیس شورای شهر مشخص شود.

وی درباره مسائل قانونی در این زمینه نیز بیان کرد: براساس قانون به طور کلی آرا اعضای شورای شهر قابل تفویض به کسی نیست و خود افراد باید حضور داشته باشند.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری همدان اظهار داشت: درباره انتخابات هیئت رئیسه شورای شهر همدان وظیفه کمیته انطباق فرمانداری همدان است تا این موضوع را تعیین تکلیف کند ولی با توجه به مساوی شدن آرا، انتخابات باید تکرار شود.

به گزارش تسنیم، دوشنبه هفته گذشته انتخابات هیئت رئیسه شورای شهر همدان بدون حضور خبرنگاران برگزار شده و در آن آرا دو کاندیدای ریاست یعنی کامران گردان و رضا میرزایی مساوی شده است.

با توجه به اینکه اعضای شورای شهر همدان ۱۵ نفر بوده آرا این دو نفر به سبب وجود یک رای سفید در هفت مساوی شده است، اما اختلافات در انتخابات هیئت رئیسه شورای شهر همدان از آنجا شروع شد که علی رحیمی فر به سبب مشکلات جسمانی در این جلسه صحن غایب بوده و رای وی به صورت تلفنی گرفته می‌شود.

گرفتن رای به صورت تلفنی در دوره‌های قبلی انتخابات هیئت رئیسه در شورای شهر همدان مرسوم بوده چراکه حساسیت این دوره را نداشته است، ولی براساس قانون گرفتن رای به صورت تلفنی و یا وکالت‌نامه غیرقانونی است.

با توجه به اینکه رای علی رحیمی فر به رضا میرزایی بوده است، کامران گردان عضو دیگر شورا نسبت به این موضوع اعتراض داشته و شکایتی را تنظیم و به فرمانداری همدان تحویل داده است تا مسئله به وسیله حکمیت حل شود.

از سوی دیگر قرار بود ساعت ۸ صبح روز چهارشنبه هفته گذشته صحن فوق‌العاده در شورای شهر همدان برگزار شده و انتخابات هیئت رئیسه برگزار شود که با عدم حضور تعدادی از اعضای شورای شهر به نشانه اعتراض، به حدنصاب نرسید.

اعضای شورای شهر همدان صبح روز چهارشنبه پس از برگزار نشدن جلسه صحن شورای شهر، تصمیم به برگزاری صحن فوق‌العاده در شامگاه چهارشنبه می‌گیرند که این جلسه نیز با سبب عدم حضور اعضا برگزار نشد.

رایزنی‌ها در سطح شورای شهر همدان برای برگزاری این انتخابات در حال انجام است ولی گویا تاکنون کامران گردان کاندیدای ریاست شورا و اعضای رای دهنده به وی حاضر به برگزاری مجدد انتخابات نشده‌اند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار