فرماندار سرپل‌ذهاب گفت: ایجاد طرح‌های پترو پالایشگاهی در غرب استان کرمانشاه خدمت بزرگ دولت به مردم است که باید با حفظ وحدت و انسجام برای اجرای این طرح‌ها و پیشرفت و توسعه این منطقه تلاش کنیم.
کد خبر: ۹۶۶۶۸۰
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۲ 26 May 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،نورالدین فرزادی پور افزود: دولت خدمت بزرگی به استان کرمانشاه بخصوص غرب این استان انجام و آن را به عنوان قطب پتروشیمی غرب کشور انتخاب و پروژه‌های بسیاری را با سرمایه گذاری مناسب احداث کرده است.

وی اظهار داشت: ۲ طرح پترو پالایشگاهی برای شهرستان‌های غربی استان کرمانشاه که یک طرح آن با سرمایه گذاری بخش خصوصی و طرح دیگر با سرمایه گذاری دولت احداث خواهد شد از جمله نگاه ویزه دولت به این منطقه است که نقش مهمی در کاهش بیکاری و رونق و پیشرفت خواهد داشت.

فرزادی پور گفت: مردم غرب کرمانشاه هشت سال درگیر جنگ تحمیلی بوده و از پیشرفت جامانده و هشت سال دیگر نیز به جای پیشرفت، مشغول بازسازی بودند که از سایر نقاط کشور جا مانده است و باید توجه ویژه‌ای به این مناطق شود و زلزله نیز وقفه‌ای در مسیر پیشرفت شهرستان ایجاد کرد.

وی ادامه داد: مساله جانمایی برای احداث طرح‌های پتروپالایشگاهی امر مهمی است و برای این منظور باید به مزیت‌های هر شهرستان نگاه کرد و کارشناسانه و بدون در نظر گرفتن نظرات شخصی مکان مناسبی که هر سه شهرستان (قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گبلانغرب) به صورت عادلانه بتوانند از مزیت طرح استفاده کنند انتخاب و طرح به مرحله اجرا در آید

فرماندار سرپل‌ذهاب تاکید کرد: ما باید با حفظ وحدت و انسجام به اجرای این طرح‌ها و پیشرفت و رفع بسیاری از مشکلات اقتصادی منطقه کمک کرد ضمن اینکه به سودجویان اجازه داده نشود که از این موضوع در جهت ایجاد تفرقه در منطقه و متشنج کردن اوضاع و از دست رفتن سرمایه گذاری به نفع خود استفاده کنند.

تیم‌های مشاور و کارشناسان وزارت نفت یک میدان گازی جدید در حد فاصله گیلانغرب و سرپل‌ذهاب را شناسایی کردند لذا وزارت نفت با توجه به این ظرفیت بزرگ، یک پالایشگاه و یک واحد پتروشیمی در این منطقه ایجاد خواهد کرد.

طبق گفته هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه، این ابر پروژه وزارت نفت شاید بتواند عقب‌ماندگی توسعه کرمانشاه در هشت سال دفاع مقدس را جبران کند.

سرمایه گذاری وزارت نفت در این ۲ پروژه عظیم که حدود ۵۵ هزار میلیارد تومان ارزش دارد، می‌تواند علاوه بر اشتغالزایی چشمگیر در سطح استان منجر به رونق دیگر صنایع وابسته نیز شود.

شهرستان های قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در غرب کرمانشاه در مجموع بیش از ۲۲۰ هزار تفر جمعیت دارند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار