مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه سال گذشته مجوز سرمایه‌گذاری ۹۲ میلیون دلاری ایجاد یک واحد تولید پنل‌های خورشیدی در منطقه اورامانات این استان برای شرکتی آلمانی صادر شد، گفت: سرمایه‌گذاران این شرکت اکنون برای آغاز این پروژه در انتظار تخصیص آب هستند.
کد خبر: ۹۶۹۲۵۷
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۲ 07 June 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه  به نقل از ایرنا،؛«امیرحمزه حیدریان» افزود: این سرمایه‌گذار تعهد داده که در فاز نخست با سرمایه‌گذاری ۹۲ میلیون دلاری برای هزار و ۲۵۰ نفر اشتغالزایی کند و در فازهای بعدی این میزان را به ۳۵۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری و سه هزار نفر اشتغال افزایش دهد.

وی ادامه داد: این پروژه به ۱۷ لیتر بر ثانیه آب نیاز دارد که تاکنون درخواست‌ها برای حفر چاه در محل این مجموعه بی‌نتیجه مانده است.

وی خواستار همکاری شرکت آب منطقه‌ای برای تامین آب این واحد شد و اضافه کرد: مجموعه تولید پنل‌های خورشیدی در صورت بهره‌برداری رونق قابل توجهی در منطقه اورامانات ایجاد خواهد کرد.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه اظهار کرد: این پروژه تا ۲ سال نیاز داخل را تامین می‌کند و پس از آن با ورود به مرحله صادرات، ارزآوری برای کشور خواهد داشت.

این پروژه قرار است در سه راهی «بیاشوش» در مسیر روانسر به پاوه در منطقه اورامانات استان کرمانشاه احداث شود.

اورامانات در استان کرمانشاه با حدود ۳۰۰ هزار نفر جمعیت شامل شهرستان‌های پاوه، روانسر، جوانرود و ثلاث باباجانی در شمال غربی استان واقع شده است.

تاکید استاندار بر توسعه واحدهای پنل خورشیدی در استان

استاندار کرمانشاه نیز در این ارتباط به ایرنا گفت: برای جبران عقب ماندگی در استان در زمینه احداث واحد پنل‌های خورشیدی باید در راستای گسترش این واحدها حرکت کنیم زیرا این کار یک کار جدید و ارزشمند است که با توجه به کمبود برق گام بسیار مهمی در راستای افزایش تولید برق نیز خواهد بود.

«هوشنگ بازوند» افزود: حرکت به سمت احداث واحد پنل‌های خورشیدی یک فرصت بسیار خوب برای کمک به افزایش تولید برق است که همه باید تلاش کنیم این نوع سرمایه‌گذاری در استان بیش از پیش توسعه پیدا کند.

او از سرمایه گذاری در این بخش استقبال کرد و گفت: دولت در قالب قوانین و مقررات از سرمایه گذاری در این بخش حمایت می کند.

جذب ۱۱۲میلیون یورو سرمایه گذاری خارجی در کرمانشاه

به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه، این استان در سال ۱۳۹۹ با جذب ۱۱۲ میلیون یورو سرمایه‌گذاری خارجی موفق به کسب رتبه نهم کشور شد.

«محسن دارابی» در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: مهمترین سرمایه جذب شده در سال گذشته، ورود یک شرکت آلمانی برای ساخت «کارخانه تولید پنل های خورشیدی» در استان با حجم سرمایه گذاری ۹۲ میلیون دلار بوده که در صورت اخذ مجوز سرمایه‌گذاری دیگر واحدهای تولیدی مرتبط با این طرح، حجم کل سرمایه گذاری به ۳۵۰ میلیون یورو خواهد رسید.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت بیش از یک هزار واحد تولیدی و صنعتی دارد که بیش از ۳۰ هزار نفر در این واحدها مشغول به کار هستند.

نرخ بیکاری استان کرمانشاه در سال ۹۹ از سوی مرکز آمار ایران، ۱۴.۹درصد اعلام شد.

استان کرمانشاه با وسعت حدود ۲۵ هزار کیلومتر مربع، ۱.۵ درصد از مساحت کل کشور (هفدهمین استان) را به خود اختصاص داده و شامل ۱۴ شهرستان، ۳۵ شهر و ۸۶ دهستان است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار