انتخابات فرصتی برای نقش‌آفرینی همه گروه‌های مختلف مردم، تشکل‌ها و احزاب به خصوص جوانان و بانوان ایران اسلامی با هر سلیقه و تفکری برای نقش‌آفرینی در راستای تعیین سرنوشت آینده خود و کشور است.
کد خبر: ۹۶۹۷۷۸
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵ 09 June 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا، هر رای ما می تواند در آینده و سرنوشت ما دخیل باشد از این رو با حضور فعال و آگاهانه در پای صندوق های رای می توانیم در چگونگی اداره کشور و اجرای آن در سطح کلان و بهبود خدمات و مدیریت امکانات شهری در بُعد کوچک آن اثر گذار باشیم.

به واسطه حضور در انتخابات می توانیم تعیین کنیم که چه کسی برای اداره کشور در سطح انتخابات ریاست جمهوری و اداره شهرها با انتخاب اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا بهتر است و این اهمیت مشارکت و حضور ما را در پای صندوق های رای به خوبی و وضوح نشان می دهد.

حجت الاسلام «جواد فاطمی‌نسب» امام جمعه سرپل ذهاب، حجت الاسلام «مقداد یعقوبی» رییس حوزه علمیه باقر العلوم (ع) سرپل ذهاب و حجت الاسلام «علی اکبری» رییس اداره تبلیغات اسلامی سرپل ذهاب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به بررسی ابعاد و اثر گذاری انتخابات و بُعد اجتماعی آن در تعیین سرنوشت مردم و مایوس کردن دشمنان نظام پرداختند.

شرکت در انتخابات حرکت بر اساس خط و مشی رهبری است

امام جمعه سرپل ذهاب در این میزگرد با اشاره به اهمیت حضور در انتخابات در شرایط حساس فعلی کشور گفت: شرکت در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در ۲۸ خردادماه سال ۱۴۰۰ در واقع ادای دین به شهدا و به خصوص شهید حاج قاسم سلیمانی و اطاعت و حرکت بر اساس خط و مشی رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام «جواد فاطمی‌نسب» افزود: امروزه دشمنان درصدد هستند بین انقلاب و مردم فاصله بیاندازند از این رو بر هر زن و مرد ایرانی واجب است از انقلاب اسلامی با حضور پای صندوق های رای دفاع کند.

وی اظهار داشت: مردم امروز از مسوولان ناکارمد انقلاب اسلامی گلایه‌مند هستند و نه از جمهوری اسلامی و ولایت فقیه؛ مردم از مسوول نالایقی که تصمیم گیری نادرست دارد ناراضی هستند و این ناراحتی نباید عاملی برای عدم حضور در انتخابات پیش رو باشد.

امام جمعه سرپل ذهاب گفت: ما برای این انقلاب خون دادیم، اگر در انتخابات شرکت نکنیم، رای ندهیم، نسبت به آن مادری که فرزند خود را برای حفظ انقلاب از دست داده و هنوز در انتظار پیکر آن است، مدیون هستیم.

بانوان همواره نقشی هدایت‌گر در عرصه‌های مختلف داشته‌اند

حجت الاسلام فاطمی نسب ادامه داد: بانوان پیش از انقلاب در میادین مختلف حضور پیدا کردند و در جریان پیروزی انقلاب نیز نقش آفرینی کردند تا این انقلاب به پیروزی برسد تا اینکه جنگ‌ تحمیلی ناجوانمردانه شروع شد و بانوان به گونه ای نقش پررنگی در تاریخ پرافتخار این انقلاب به ثبت و ضبط رساندند و همواره نقشی هدایت گر در عرصه های مختلف ایفا کرده اند.

امام جمعه سرپل ذهاب گفت: دوران هشت سال دفاع مقدس بانوان ایران اسلامی بیشترین نقش در هدایتگری همراه با موفقیت های مختلف داشتند و نمونه بارز آن حضور بانوان در جنگ تحمیلی بود که در تاریخ استان کرمانشاه شکل گرفته است.

وی اضافه کرد: در اوج تحریم‌ ظالمانه علیه ایران اسلامی، بانوان با سعه صدر پای مشکلات ایستادند و دشمن متوجه این مولفه قدرت زنان اسلامی شده که باعث پیشبرد اهداف انقلاب است و تلاش می کند نقش زن را در این جایگاه خدشه دار کند.

او ادامه داد: بصیرت و گوش به فرمان بودن رهبری توسط بانوان، باعث شده دشمن ناکام بماند، از این رو دشمن درصدد است با توطئه ها و سیاست ها زنان را مورد هدف قرار دهد و ضربه بزند.

حجت الاسلام فاطمی نسب گفت: دشمن می خواهد اسلام را در مقابل آزادی زن قرار بدهد که با این قرار گرفتن و القا کردن تفکرات و مکتب خود در مقابل اسلام با استفاه از ماهواره و ابزارهای تبلیغی به هدف خود برسد.

امام جمعه سرپل ذهاب افزود: پیشرفت و عزت و اقتدار اسلام مدیون در میدان بودن بانوان در عرصه های مختلف جامعه است، رسانه های غربی و رژیم استکبار در سال های اخیر تلاش می کنند آزادی زنان را در مقابل جمهوری اسلامی قرار دهد از این رو باید بدانیم ما با شکل گرفتن انقلاب وظیفه و مسوولیتی پذیرفته ایم و تعهد دادیم و همچنین نظام باید اقتصاد، معیشت رفاه و آسایش جامعه را تضمین کند و ما وظیفه داریم در قبال آن از انقلاب دفاع کنیم.

بانوان با حضور در انتخاب نه بزرگی به سیاست های خصمانه دشمن بدهند

امام جمعه سرپل ذهاب در ادامه سخنانش گفت: امروزه بانوانی در جمهوری اسلامی هستند که در طول تاریخ نظیر ندارند از این رو در عرصه انتخابات نیز بانوان باید بار دیگر حماسه آفرینی کنند و نه بزرگی به سیاست های خصمانه دشمن بدهند و با این مشارکت پررنگ تلاش کنیم پایه های انقلاب را با انتخاب اصلح و درست مستحکم کنیم.

حجت الاسلام فاطمی نسب اظهار داشت: امروزه دشمن در قدرت نظامی توان مقابل با این انقلاب را ندارد بنابراین با حربه های فرهنگی، جبهه های متعددی راه انداخته ولی ما در قبال آن بزرگترین دولت جهادی، حزب اللهی داریم که نخواهد گذاشت خدشه ای وارد شود.

وی در پایان گفت: شهید قاسم سلیمانی و امثال آن برای انقلاب اسلامی جان خود را فدا کردند و امروز ما پایبند به این رسالت این راه را ادامه دهیم و تلاش کنیم خود و اطرافیان پای صندوق های رای بیایم.

شرکت در انتخابات وظیفه اخلاقی و قانونی ما است

رییس حوزه علیمه باقرالعلوم (ع) سرپل ذهاب نیز گفت: انتخابات یک عرصه مهم و تاثیرگذار در سرنوشت مردم خواهد بود و شرکت در انتخابات هم حق قانونی و هم وظیفه است و باید زمینه‌های مشارکت حداکثری مردم در انتخابات نیز فراهم شود.

حجت الاسلام «مقداد یعقوبی» افزود: متاسفانه کسانی در تلاشند که با مخالفت در عرصه انتخابات مردم را در خانه بنشانند که مردم نسبت به این مهم بی تفاوت باشند تا کشور را به غرب وابسته کنند ولی آن ها باید بدانند به هر دلیلی بخواهند با دشمن تفکر واحد داشته باشند در زمین دشمن بازی می‌کنند.

وی اظهار داشت: با توجه به اقتدار و عزت ایران اسلامی دشمنان درصدد هستند به نحوی بر کشور تسلط پیدا کنند و انتخابات را ضعیف جلوه دهند و راه برای بدخواهان انقلاب باز کنند.

رییس حوزه علمیه باقرالعلوم (ع) سرپل ذهاب گفت: امام راحل ضرورت تشکیل انقلاب اسلامی را تعیین و این را مطرح کردند که کشور به دست مردم برگردد و امروزه تمام دستاوردهای انقلاب نیز بر همین زیرساخت استوار است.

حجت الاسلام یعقوبی افزود: قشرهای مختلف مردم با حضور در صحنه انتخابات، برای سرنوشت مملکت خود تصمیم می گیرند و نخواهند گذاشت کشورهای بیگانه و غرب برای آنان تعیین تکلیف کند از این رو باید با بصیرت و تلاش برای روشنگری در میدان حاضر شویم.

وی گفت: جوانان انقلاب اسلامی امروزه مدافع این نظام هستند که با حضور پرشور خود در صحنه انتخابات، دشمنان غربی را ناامید سازند و نگذارند هویت خویش دستخوش تصمیم گیری و تفکر غربی شود.

حضور در انتخابات نشانه انقلابی بودن ما است

رییس اداره تبلیغات اسلامی سرپل ذهاب نیز ضمن دعوت از حضور حداکثری مردم پای صندوق های رای، اظهار داشت: شرکت در انتخابات یک وظیفه‌ عمومی و مهمی است که بر عهده ملت فهیم ایران است زیرا حضور در این عرصه نشانه انقلابی بودن همه ما است.

حجت الاسلام «علی اکبری» افزود: از همه مردم مومن و فهیم سرپل ذهاب و دیگر نقاط کشور تقاضا می‌شود تا با حضور در پای صندوق‌های اخذ رای علاوه بر نشان دادن انقلابی بودن مردم، نقشه‌های دشمنان را خنثی کنند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی سرپل ذهاب گفت: مشارکت انتخابات یک تکلیف دینی و ملی است از این رو باید با تحقیق و تلاش برای شناسایی نامزد اصلح و مشارکت حداکثری در انتخابات ۲۸ خرداد ماه باید آماده باشیم.

وی بیان کرد: هم اکنون دشمن به گونه ای دیگر در جنگ نابرابر با ما قرار گرفته و همه منافقان، آمریکا و مرتجعین پای کار آمده اند تا از حضور مردم در انتخابات جلوگیری کنندو این جنگ، جنگ اراده است و ملت ایران دشمنش را شاد نمی‌کند.

وی اظهار داشت: مردم با شرکت در انتخابات دشمن را مایوس کنند و با زنده کردن احساس مسوولیت در انتخابات پیش رو بار دیگر توطئه های آن‌ها را خنثی کنند.

انتخابات فرصت نقش‌آفرینی همه اقشار برای تعیین سرنوشت خود

وعده ملت ۲۸ خرداد

ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان با سراسر کشور در روز جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ در استان کرمانشاه نیز برگزار خواهد شد.

در این انتخابات یک میلیون و ۵۷۷ هزار و ۶۳۹ کرمانشاهی حق رای دارند که از این تعداد ۷۸۰ هزار و ۳۲۲ نفر زن و ۷۹۷ هزار و ۳۱۷ نفر مرد هستند.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۳۵ شهر، ۳۲ بخش، ۸۸ دهستان و هزار و ۷۶۹ روستای بالای ۲۰ خانوار دارد.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت و ۴۸ کیلومتر مرز با عراق دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار