استاندار کرمانشاه خبر داد:
استاندار کرمانشاه گفت: با اجرای یک طرح ضربتی در حال اتصال چاه‌های ادارات و مجموعه‌های دولتی به شبکه آب شرب شهری هستیم تا مشكل آب شرب برخي محله ها را حل كنيم.  
کد خبر: ۹۷۹۳۰۴
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰ 18 July 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه؛ «هوشنگ بازوند» در نشست بررسی مشکلات و مسائل آب شرب شهر کرمانشاه که با حضور معاون عمرانی استاندار کرمانشاه و دیگر مدیران ادارات مربوطه برگزار شد؛ اظهار داشت: اکنون ورودی آب شرب به شهر یک میلیون نفری کرمانشاه، حدود ۴۰۰۰ هزار لیتر در ثانیه است و شب ها این مخازن پرمی شود.

وی ادامه داد: خروجی و نیاز مصرفی شهر در پیک مصرف حدود ۶۵۰۰ لیتر است و در شرایط فعلی این عددها با هم همخوانی ندارد.

استاندار کرمانشاه، پرت زیاد آب را یکی از عوامل هدر رفت آب در شهر کرمانشاه عنوان کرد و گفت: موضوع پرت آب در شبکه لوله کشی یک واقعیت است که باید برای برطرف کردن این مشکل برنامه‌ریزی شود.

وی در ادامه مصرف بی رویه را یکی دیگر از دلایل قطع آب دانست و گفت: متاسفانه برخی از شهروندان الگوی مصرف را رعایت نمی‌کنند و با استفاده از آب شرب اقدام به شستن ماشین، حیاط، آبیاری فضای سبز و  ... می کنند که انتظار داریم شهروندان حتما الگوی مصرف را رعایت کنند.

بازوند افزود: برای جلوگیری از قطع برق شهروندان ناچار شدیم برق کارخانجات را قطع کنیم ولی با قطع آب این مجموعه‌ها نمی‌توان مشکل کم آبی شهر را حل کرد.

وی افزود: در شهر کرمانشاه حدود ۱۰۵۰ لیتر بر ثانیه کمبود آب شرب داریم که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مقرر شده هر هفته بین ۲۰۰ تا ۱۵۰ لیتر بر ثانیه اضافه کنیم و با اجرای یک طرح ضربتی بتوانیم از چاه‌های ادارات را به شبکه شهری متصل کنیم.

مدیر ارشد استان افزود: ۳۵۰ لیتر بر ثانیه تاکنون به شبکه آب شرب شهر کرمانشاه اضافه شده و این هفته هم قرار است ۱۵۰ لیتر دیگر به این مقدار افزوده شود.

وی در مورد انتقال آب گاوشان به شهر کرمانشاه هم گفت: قرار شده است تا پایان تیر ۱۰۰۰ لیتر در ثانیه از طریق این خط انتقال به آب شرب شهر اضافه شود که بخش مهمی از مشکلات آب شرب را حل می‌کند‌.

وی در پایان از شهروندان کرمانشاهی بابت قطع آب در روزهای اخیر عذرخواهی کرد و گفت: مردم عزیز همانگونه که در زلزله، سیل و کرونا با همدلی در کنار ما بودند در این خشکسالی و کم آبی هم در کنار ما باشند.

بازوند به منظور پيگيري ميداني مشكلات عصر امروز از پروژه آماده بهره برداری تصفیه خانه بزرگ‌آب شرب کرمانشاه بازديد كرد. 
گفتني است تصفیه خانه آب شرب کرمانشاه در قالب طرح آبرسانی بلند مدت شهر کرمانشاه با ظرفیت تصفیه ۲۶۰۰ لیتر بر ثانیه و به عنوان دومین تصفیه خانه پیشرفته کشور آماده بهره برداری است.
در این بازدید فرماندار کرمانشاه، رییس سازمان برنامه و بودجه استان، مدیران کل آب منطقه ای و آبفا و‌مشاور و مدیرکل حوزه استاندار نیز حضور داشتند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار