رئیس سازمان بهزیستی شهرستان رزن گفت: 2 هزار معلول زیر پوشش بهزیستی رزن هستند.
کد خبر: ۹۸۳۱۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۱ 23 September 2015
رئیس سازمان بهزیستی شهرستان رزن گفت: 2 هزار معلول زیر پوشش بهزیستی رزن هستند.

به گزارش فارس؛اسماعیل رستم‌خانی  با بیان اینکه دو هزار معلول زیر پوشش سازمان بهزیستی شهرستان رزن هستند، اظهار کرد: بیشتر تسهیلات ارائه شده به معلولان در قالب پرداخت مستمری، کمک هزینه پرستاری، تحصیلات دانشجویی و هزینه ایاب‌ و ذهاب است.

وی ادامه داد: کسانی که دچار ضایعات نخاعی هستند نیز زیر پوشش بهزیستی رزن قرار دارند و برای این افراد از سوی بهزیستی کارت معلولیت صادر می‌شود.

رئیس سازمان بهزیستی شهرستان رزنگفت: وام اشتغال معلولان زیر پوشش نیز توسط ارائه مدرک معتبر فنی‌وحرفه‌ای به معلولان متقاضی پرداخت می‌شود.

وی به ارائه خدمات ورزشی به این قشر اشاره کرد و افزود: در مورد ورزش معلولان در رزن کار خاصی انجام نشده است، اما اگر خود معلولان در زمینه یکی از رشته‌های ورزشی داوطلب باشند می‌توانند از تخفیفات ویژه سالن‌ها و مراکز ورزشی بهره‌مند شوند.

رستم‌خانی خاطرنشان کرد: برای ایجاد مناسب‌سازی فضا برای معلولان در فرمانداری این شهرستان پیگیری‌هایی انجام شده که در دست اقدام است.

وی ادامه داد: در اداراتی که مناسب‌سازی فضا انجام شده نیز این اقدامات ناقص است که باید کامل شوند البته در اماکن عمومی نیز مشکل مناسب‌سازی فضا برای معلولان وجود دارد که باید در این زمینه مردم نیز با بهزیستی همکاری کنند.

رئیس سازمان بهزیستی شهرستان رزنبه مشکلات بهزیستی این شهرستان اشاره کرد و گفت: در زمینه برخورد با افراد معلول باید خانواده این معلولان نقش حمایت‌کننده را داشته باشند؛ چراکه اینگونه مراکز ظرفیت محدودی دارند.

وی ادامه داد: در زمینه اشتغال این افراد نیز باید با همکاری صدا‌وسیما فرهنگسازی خوبی انجام شود.

رستم‌خانی تأکید کرد: در زمینه ایجاد اشتغال، سازمان سعی می‌کند با کسب مهارت‌های فنی و حرفه‌‌ای استقلال خاصی را برای معلولان زیر پوشش ایجاد کند.

وی گفت: برای معلولان قوانین با کاغذبازی و تبصره دچار پیچیدگی شده است که امیدواریم با کمتر شدن این پیچیدگی‌ها بهزیستی بتواند با کمترین هزینه بیشترین خدمات را ارائه دهد.

رئیس بهزیستی شهرستان رزن خاطرنشان کرد: ارائه خدمات بهزیستی برای بهتر زندگی کردن کل افراد جامعه است که باید در این زمینه دیدگاه مردم با اطلاع‌رسانی صحیح به این سازمان ارتقا پیدا کند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار