معاون معماری و شهرسازی شهرداری همدان با بیان اینکه اجلاس اوراسیا بستری برای تدوین سند باز زنده‌سازی بافت تاریخی شهر همدان است، گفت: راهکارهای احیا بافت تاریخی همدان در اجلاس اوراسیا مورد بررسی قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۹۸۸۸۹
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲ 22 September 2015
معاون معماری و شهرسازی شهرداری همدان با بیان اینکه اجلاس اوراسیا بستری برای تدوین سند باز زنده‌سازی بافت تاریخی شهر همدان است، گفت: راهکارهای احیا بافت تاریخی همدان در اجلاس اوراسیا مورد بررسی قرار می‌گیرد.

به گزارش تسنیم؛ مجید یوسفی نوید در حاشیه بازدید کارشناسان و مهمانان اجلاس اوراسیا از مناطق فرهنگی و تاریخی شهر همدان اظهار داشت: اجلاس اوراسیا از ۲۸ شهریور ماه به میزبانی شهر همدان آغاز شده و تا هشتم مهر ماه ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه شهرداری همدان به عنوان دبیر اجرایی این اجلاس فعالیت می‌کند، گفت: هشتمین اجلاس بین‌المللی رشد و توسعه شهری و حفاظت بافت تاریخی در حوزه اوراسیا اهمیت بالایی داشته و بسیاری از کارشناسان معماری و شهرسازی از نتایج این اجلاس استفاده می‌کنند.

یوسفی نوید با بیان اینکه این اجلاس از اهمیت بالایی برخوردار بوده و شاید دیگر این اتفاق برای همدان رخ ندهد، تصریح کرد: باید بتوان بهترین استفاده را از این همایش کرده و راهکارهای لازم برای احیا بافت تاریخی همدان را به دست بیاوریم.

وی عنوان کرد: این اجلاس بستری برای تدوین و تهیه سند باز زنده‌سازی بافت تاریخی شهر همدان است که حضور کارشناسان و اساتید معماری و شهرسازی بین المللی این امر را مهیا کرده است.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری همدان اظهار داشت: شهرداری همدان به عنوان دبیر اجرایی در این همایش فعال بوده و به گونه‌ای بیشترین اقدامات برای برگزاری این اجلاس توسط شهرداری همدان برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه کشور روسیه میزبان دور بعدی این اجلاس است، گفت: در حال حاضر دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری رشته‌های معماری و شهرسازی از کشورهای روسیه، چین، ژاپن و سوریه در همدان حاضر شده‌اند.

یوسفی نوید با بیان اینکه برخی از بافت‌های تاریخی همدان از جمله بازار و محلات قدیمی نیازمند بازسازی، احیا و مرمت است، گفت: بازسازی و مرمت بافت تاریخی همدان باید براساس اقدامات کارشناسی و توسط متخصصان انجام شود تا همچون برخی پروژه‌ها شاهد تخریب و از بین رفتن بافت تاریخی همدان نباشیم.

وی با اعلام اینکه باید از ظرفیت اساتید و کارشناسان معماری و شهرسازی در این حوزه صورت گیرد، گفت: از این اساتید و کارشناسان راهکارهای مرمت و احیا بافت تاریخی همدان خواسته شده و این مسائل در کارگاه‌های تخصصی مطرح می‌شود.

معاون شهردار همدان با اشاره به اینکه در دو روز هفت و هشت مهر ماه ۱۲ استاد دانشگاه‌های معتبر دنیا در همدان حاضر می‌شوند، گفت: در این دو روز مباحث تخصصی اجلاس جمع‌بندی شده و در اختیار کارشناسان برای استفاده قرار می‌گیرد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار