معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان گفت: برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید یک برنامه عملیاتی با استفاده از همه عوامل تدوین شود.
کد خبر: ۹۸۹۲۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۵ 23 September 2015
معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان گفت: برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید یک برنامه عملیاتی با استفاده از همه عوامل تدوین شود.

به گزارش ایرنا؛محمد ابراهیم الهی تبار  در نشست کتابخانه های عمومی و کمیته نهضت مطالعه مفید افزود: این برنامه عملیاتی باید در اختیار اعضا قرار گیرد تا بتوان از نکات ارزشمند سایر مدیران در مورد فرهنگ کتابخوانی بهره گرفت.

وی با بیان اینکه بهترین مکان برای ترویج فرهنگ کتابخوانی آموزش و پرورش است گفت: در مورد فرهنگ کتابخوانی باید از همفکری اساتید و کارشناسان استفاده کرد.

الهی تبار در ادامه بر اتمام طرح های نیمه تمام در زمینه کتابخانه ها تاکید کرد و اضافه کرد: نهاد کتابخانه های عمومی باید طرح های نیمه تمام را تحویل بگیرد تا با پیش بینی اعتبار در بودجه امسال و با همکاری فرمانداران این طرح ها به اتمام برسد.

وی با بیان اینکه هنوز منابع اعتباری در اختیار دستگاه ها قرار نگرفته و موافقت نامه ها بسته نشده است گفت: نهاد کتابخانه ها باید با شدت به دنبال اتمام طرح های نیمه تمام باشد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان نیز با بیان اینکه گرایش به سمت مطالعه در جامعه چشمگیر نیست گفت: برای ترویج مردم به امر کتابخوانی تدوین سند جامع ضروری است.

مهرداد نادری فر افزود: در این سند جامع باید همه اقشار دیده شوند و راهکارهایی ارایه شود تا کتاب در سبد خانواده ها قرار گیرد.

استان همدان حدود 103 باب کتابخانه دارد که 80 هزار نفر عضو فعال کتابخانه های استان همدان هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار