مدیر درمان تامین اجتماعی هرمزگان خبر داد
تابناک-مدیر درمان تامین اجتماعی استان هرمزگان گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا در کشور ، تامین اجتماعی علاوه بر ارائه خدمات درمانی مستقیم در مراکز ملکی از طریق خرید خدمت از مراکز درمانی خصوصی ، دولتی و ... در حوزه ی درمان غیر مستقیم به بیماران بیمه‌شده ارائه خدمت کرده‌است.
کد خبر: ۹۸۹۹۹۲
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۹ 31 August 2021

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان،دکتر مریم امیری افزود: در درمان غیرمستقیم و طی سال گذشته و سه ماهه ابتدایی سال جاری بیش از 448میلیارد ریال برای بیماران مبتلا به کووید تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی در استان هزینه به مراکز بستری طرف قرارداد پرداخت شده‌است. 

امیری عنوان‌کرد: طی این مدت هشت هزار و 449 نفر در بیمارستان‌های طرف قرارداد با تامین اجتماعی با تشخیص کووید بستری شده‌اند و طی سه ماهه نخست سال جاری آمار تعداد بستری بسیار افزایش یافته‌است.

وی به تعداد بستری در سال گذشته اشاره و خاطرنشان‌کرد: در سال گذشته چهار هزار و 952 نفر در مراکز بیمارستانی طرف قرارداد بستری شده‌اند که در فروردین 261نفر، اردیبهشت 313نفر، خرداد 817نفر، تیر هزار و 122نفر، مرداد 597نفر، شهریور 394نفر، مهر 238نفر، آبان 432نفر، آذر 295نفر، دی 130نفر، بهمن 171نفر و در اسفند 182نفر بیمه شده بستری شده‌اند. 

امیری درباره هزینه پرداخت شده در سال گذشته اظهارداشت: در سال گذشته بیش از 190میلیارد و 400میلیون ریال برای بیماران بستری شده با تشخیص کووید در سایر مراکز درمانی استان هزینه شده‌است. 

وی در خصوص سه ماهه نخست سال جاری نیز یادآورشد: در سه ماهه نخست امسال هم در تعداد افراد بستری و هم در هزینه پرداخت شده رشد بسیار زیادی نسبت به مدت مشابه سال گذشته وجود داشته است به طوری که در این مدت تعداد سه هزار و 497نفر در سایر مراکز درمانی بستری بوده‌اند. 

مدیر درمان تامین اجتماعی هرمزگان ادامه‌داد: در فروردین سال جاری تعداد 587نفر، اردیبهشت هزار و 151نفر و در خرداد هزار و 759نفر از بیمه شدگان تامین اجتماعی در سایر مراکز درمانی بستری بوده‌اند که برای بستری این افراد بیش از 258میلیارد و 506میلیون ریال هزینه پرداخت شده‌است. 

امیری به عملکرد بخش کووید در بیمارستان خلیج‌فارس بندرعباس نیز اشاره و خاطرنشان‌کرد: از ابتدای شیوع این ویروس، در بیمارستان خلیج فارس 26 تخت به این بیماران شامل 25تخت عادی و یک تخت ویژه اختصاص یافت و در حال حاضر تعداد تخت‌های اختصاص یافته به این امر به 106 تخت شامل صد تخت عادی و شش تخت ویژه رسیده‌است. همچنین ۹ تخت بستری موقت کووید جهت ارائه خدمات دارویی به بیماران مبتلا به کرونا که نیاز به بستری ندارند . 

این مسوول اضافه‌کرد: این افزایش تخت با توجه به افزایش مبتلایان به کرونا و همکاری با دانشگاه علوم‌پزشکی هرمزگان و با توجه به وضعیت قرمز استان انجام شده‌است تا بتوانیم خدمات بهتری به بیمه شدگان و مراجعین ارائه دهیم دهیم. 

وی به تعداد مراجعین بیماران قطعی و مشکوک کووید19 به بیمارستان خلیج فارس از ابتدای شیوع این بیماری تا اول شهریور سال جاری عنوان‌کرد: در این مدت یازده هزار و 975نفر بیمار قطعی و مشکوک به این بیماری به بیمارستان خلیج فارس مراجعه کرده‌اند که از این تعداد، هشت هزار و 942نفر به صورت سرپایی و سه هزار و 33نفر به صورت بستری خدمات درمانی را دریافت کرده‌اند. 

وی در پایان به تعداد پرسنل مبتلا شده به کووید19 اشاره کرد و گفت: از اسفند 98 تا ابتدای شهریور ماه سال جاری تعداد 343نفر از پرسنل مدیریت درمان و بیمارستان خلیج فارس شامل پزشک، پرستار و بهیار، نیروی خدماتی، اداری و مالی و سایر کادر درمانی به بیماری کووید19 مبتلا شده‌اند.

انتهای پیام /

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار