کارشناس برنامه غربالگری بینایی کودکان استان همدان گفت: لازم است در سن ۳ تا ۶ سال کودکان سالانه غربالگری بینایی شوند.
کد خبر: ۹۹۰۹۱۷
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۴ 03 September 2021
کارشناس برنامه غربالگری بینایی کودکان استان همدان گفت: لازم است در سن ۳ تا ۶ سال کودکان سالانه غربالگری بینایی شوند.

به گزارش تابناک همدان، حجت‌الله حاتمی، کارشناس برنامه غربالگری بینایی کودکان استان همدان گفت: در طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال، ۴۶ هزار کودک در استان همدان، مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

حاتمی با بیان اینکه غربالگری بینایی کودکان در سه سطح، صورت می‌گیرد، بیان کرد: در سطح اول این طرح، تمام کودکان ۳ تا ۶ سال با حداقل هزینه یعنی سه هزار و ۵۰۰ تومان، مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

او ادامه داد: برای کودکانی که در مرحله اول از سلامت بینایی آن‌ها مطمئن شدیم، کارت سلامت صادر می‌کنیم و بقیه را در سطح دو، به بینایی‌سنج‌ها ارجاع می‌دهیم.

کارشناس برنامه غربالگری بینایی کودکان استان همدان اضافه کرد: در این مرحله اگر کودکان به عینک نیاز داشته باشند و خانواده‌ها نتوانند هزینه آن را تامین کنند، حداقل ۱۷۰ هزار تومان کمک هزینه خرید عینک، پرداخت می‌کنیم.

حاتمی ادامه داد: پس از مرحله دوم اگر احساس شود که کودک به مداخلات بیشتری احتیاج دارد آن را به چشم پزشک ارجاع می‌دهیم و در این مرحله نیز در صورت لزوم، کمک هزینه جراحی چشم کودکان را پرداخت خواهیم کرد.

کارشناس برنامه غربالگری بینایی کودکان استان همدان در رابطه با پایگاه‌های سنجش سلامت کودکان گفت: والدین می‌توانند برای غربالگری بینایی، کودکان خود را همراه با شناسنامه در ساعات اداری به پایگاه‌های غربالگری بینایی در ادارت بهزیستی شهرستان‌ها یا مراکز مثبت زندگی که زیر نظر بهزیستی فعالیت می‌کنند، ببرند.

حاتمی یاد آورشد: غربالگری بینایی کودکان با دستگاه و E چارت انجام می‌شود، تا از صحت کار، مطمئن شویم.

او در ادامه گفت: طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال از نیمه اردیبهشت‌ماه، آغاز شده است و تا پایان بهمن ماه، ادامه دارد.
منبع: باشگاه خبرنگاران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار