رئیس اتاق تعاون کرمانشاه از وجود حدود ۲۶۰۰ تعاونی فعال در کرمانشاه خبر داد و گفت: مهمترین مشکل تعاونی‌های راکد کرمانشاه تسهیلات و کمبود اعتبار است.
کد خبر: ۹۹۱۱۵۴
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۶ 04 September 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا جلیل کرم به مناسبت روز تعاون(۱۳ شهریور) با اشاره به وجود حدود چهار هزار تعاونی دارای مجوز در کرمانشاه، عنوان کرد: از این تعداد ۲۶۰۰ تعاونی فعال هستند.

به گفته کرم مابقی تعاونی‌های استان یا کاملا راکد هستند یا نیمه فعالند و به صورت مقطعی کار می‌کنند.

رئیس اتاق تعاون کرمانشاه عمده سهم تعاونی‌های استان را با حدود ۹۰۰ مورد مربوط به بخش کشاورزی دانست و تاکید کرد: حدود ۶۰۰ تعاونی صنعتی و ۲۰۰ تعاونی مسکن نیز داریم. همچنین تعاونی‌های متعددی در زمینه مصرف، خدمات، بهداشت، مرزنشینی و ... فعالیت دارند.

وی از عضویت حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر معادل بیش از نیمی از جمعیت استان در تعاونی‌ها یاد کرد و ادامه داد: این تعاونی‌ها برای نزدیک به 100 هزار نفر اشتغالزایی داشته اند.

رئیس اتاق تعاون استان کرمانشاه مهمترین موضوعی که درباره تعاونی‌ها مطرح است را فعال کردن تعاونی‌های راکد اعلام کرد و یادآور شد: بهتر است به جای صدور مجوز برای تعاونی‌های جدید، از ظرفیت تعاونی هایی که راکد است استفاده کنیم.

وی مهمترین مشکل تعاونی‌های کرمانشاه را بحث تسهیلات و کمبود اعتبار دانست و خاطرنشان کرد: اگر نقدینگی به تعاونی‌ها تزریق شود می‌توانند اشتغالزایی قابل توجهی داشته باشند.

کرم اظهار کرد: سایر مشکلاتی که باعث رکود تعاونی‌های کرمانشاه شده نیز اختلافات داخلی، عدم آموزش، بازاریابی نامناسب و ... است که بخش قابل توجهی از آنها قابل حل می‌باشد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار