رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سرپل‌ذهاب با اعلام اینکه هشت هزار خانوار معادل بیش از ۸۴ هزار نفر از جمعیت ۹۰هزار نفری این شهرستان عضو شرکت‌های تعاونی هستند، گفت: در شرکت‌های تعاونی این شهرستان برای ۶۰۰ نفر اشتغال ایجاد شده است.
کد خبر: ۹۹۲۲۶۴
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۹ 08 September 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «مهین پژمان» با گرامیداشت هفته تعاون و تجلیل از فعلان عرصه تولید و تلاش، افزود: ۳۱۹ تعاونی دارای مجوز در حوزه‌های مختلف تولیدی، توزیعی، خدماتی، صنعتی و کشاورزی در این شهرستان ایجاد شده که از این تعداد ۹۰ تعاونی فعال و مابقی تعاونی‌های راکد یا نیمه فعالند و یا به صورت مقطعی کار می‌کنند.

وی اظهار داشت: همچنین تعاونی‌های متعددی در زمینه کشاورزی، مصرف، خدمات، صنعت، مسکن بهداشت، مرزنشینی فعالیت دارند.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سرپل ذهاب گفت: همچنین هشت تعاونی بانوان در شهرستان فعال است و این شهرستان یکی از سه شهرستان استان کرمانشاه دارای شرکت تعاونی توسعه و عمران است.

پژمان ادامه داد: شرکت تعاونی مسکن کارکنان شهرداری، شرکت تعاونی ۹۵۱ گل و گیاه و شرکت تعاونی ۴۵۴۸ دهیاران بخش مرکزی حلوان به عنوان تعاونی‌های شایسته تقدیر استانی، امسال انتخاب شده اند.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سرپل ذهاب در ادامه گفت: با توجه به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام " تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها" باید همه مسوولان پیش از پیش در رفع مسایل و مشکلات تولید توان خود را با همکاری و همدلی به کار گیرند.

پژمان مهمترین مشکل تعاونی‌ها را بحث تسهیلات و کمبود اعتبار دانست و خاطرنشان کرد: اگر نقدینگی به تعاونی‌ها تزریق شود می‌توانند اشتغالزایی قابل توجهی داشته باشند.

او افزود: سایر مشکلاتی که باعث رکود تعاونی‌ها شده نیز اختلافات داخلی، عدم آموزش، بازاریابی نامناسب است که بخش قابل توجهی از آن‌ها قابل حل هستند.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار