انتخابات هیئت رئیسه شورای شهر همدان به سبب عدم اعلام نظر فرمانداری همدان هنوز در بلاتکلیفی به سر می‌برد.
کد خبر: ۹۹۵۵۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۳ 24 September 2015
انتخابات هیئت رئیسه شورای شهر همدان به سبب عدم اعلام نظر فرمانداری همدان هنوز در بلاتکلیفی به سر می‌برد.

به گزارش تسنیم؛ انتخابات هیئت رئیسه شورای شهر همدان بدون حضور خبرنگاران برگزار شده و در آن آرا دو کاندیدای ریاست یعنی کامران گردان و رضا میرزایی مساوی شده است.

با توجه به اینکه اعضای شورای شهر همدان ۱۵ نفر بوده آرا این دو نفر به سبب وجود یک رای سفید در هفت مساوی شده است، اما اختلافات در انتخابات هیئت رئیسه شورای شهر همدان از آنجا شروع شد که علی رحیمی فر به سبب مشکلات جسمانی در این جلسه صحن غایب بوده و رای وی به صورت تلفنی گرفته می‌شود.

گرفتن رای به صورت تلفنی در دوره‌های قبلی انتخابات هیئت رئیسه در شورای شهر همدان مرسوم بوده چراکه حساسیت این دوره را نداشته است، ولی براساس قانون گرفتن رای به صورت تلفنی و یا وکالت‌نامه غیرقانونی است.

همین امر سبب می‌شود تا گردان کاندیدای ریاست شورای شهر همدان نسبت به این موضوع اعتراض کرده و شکایت خود را به فرمانداری همدان اعلام کند تا از طریق حکمیت این موضوع را حل و فصل کنند.

از سوی دیگر قرار بود ساعت ۸ صبح روز چهارشنبه ۱۴ شهریور صحن فوق‌العاده در شورای شهر همدان برگزار شده و انتخابات هیئت رئیسه برگزار شود که با عدم حضور تعدادی از اعضای شورای شهر به نشانه اعتراض، به حدنصاب نرسید.

اعضای شورای شهر همدان صبح روز چهارشنبه ۱۴ شهریور پس از برگزار نشدن جلسه صحن شورای شهر، تصمیم به برگزاری صحن فوق‌العاده در شامگاه چهارشنبه می‌گیرند که این جلسه نیز با سبب عدم حضور اعضا برگزار نشد.

پس از این اتفاقات فرزانه مدیرکل امور شهرداری همدان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان، اعلام می‌کند که "انتخابات هیئت رئیسه شورای شهر همدان باید تکرار شود"، همچنین وی به این نکته نیز تاکید دارد که "براساس قانون به طور کلی آرا اعضای شورای شهر قابل تفویض به کسی نیست و خود افراد باید حضور داشته باشند."

پس از این قضایا شنیده شده که فرمانداری همدان حل و فصل این موضوع را به خود شورانشینان واگذار کرده و خواسته تا این مشکل بدون ورود فرمانداری برطرف شود چراکه جنبه‌های سیاسی به خود گرفته است.

ولی با گذشت چند هفته هنوز انتخابات هیئت رئیسه شورای شهر همدان در بلاتکلیفی بوده و فرمانداری همدان و مدیرکل امور شهری استانداری همدان از اظهارنظر درباره انتخابات هیئت رئیسه شورای شهر همدان خودداری می‌کنند و این در حالی است که انتخابات هیئت رئیسه شوراهای استان همدان برگزار و مورد تایید فرمانداری نیز قرار گرفته است.

رئیس شورای شهر همدان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان، اظهار داشت: برحسب صحبت‌هایی که صورت گرفته و برخی از دوستان به مواردی اعتراض داشتند حل مشکلات در زمینه انتخابات هیئت رئیسه شورای شهر همدان به فرمانداری واگذاری شده تا اقدامات خود را در این زمینه انجام دهند.

علی اکبر نظری افزود: قرار بود فرمانداری همدان تا ۳۰ شهریور ماه نظر خود درباره انتخابات هیئت رئیسه شورای شهر همدان را اعلام کند که تاکنون اعلام نظری نکرده است.

وی با اعلام اینکه در زمان مناسب مواردی را بازگو می‌کنیم تا مردم از تمامی اتفاقات در شورای شهر مطلع شوند، گفت: این وضعیت زیبنده شورای شهر نیست اما با این وجود کسی در کار قصور نکرده و تمامی امور مردم و شهر در حال انجام است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار