رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان کرمانشاه:
رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان کرمانشاه از کلنگ زنی اولین گود زوران کشور در روستای قلعه گینه شهرستان سرپل‌ذهاب خبر داد.
کد خبر: ۹۹۵۶۷۷
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۵ 22 September 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،زهرا کشتمند با اشاره به کلنگ زنی پنج پروژه ورزش روستایی در استان، اظهار کرد: یکی از این پروژه‌ها اولین گود کشتی سنتی زوران است که از مدت‌ها پیش پیگیری‌هایی را برای احداث آن در استان داشتیم.

وی تصریح کرد: هرچند حدود یک دهه پیش کشتی سنتی زوران به نام کرمانشاه در کشور ثبت ملی شد و اقداماتی هم برای احداث گود آن انجام گرفت، اما وجود برخی مشکلات مانع از تحقق آن می‌شد.

رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی کرمانشاه ادامه داد: در این راستا ضمن پیگیری‌ها و مکاتباتی که از طریق ادراه کل ورزش و جوانان استان برای احداث یک گود زورخانه داشتیم، رایزنی‌های را نیز با نماینده مردم شهرستان‌های قصرشیرین، گیلانغرب و سرپلذهاب انجام دادیم که خوشبختانه منجربه نتیجه شد.

وی ادامه داد: در نهایت اولین گود زوران استان در روز‌های اخیر با اعتبار یک میلیارد تومان و در مساحت ۱۰*۱۰ متر در روستای قلعه گینه شهرستان سرپلذهاب کلنگ زنی شد.

کشتمند ادامه داد: پس از آغاز عملیات اجرایی احداث این پروژه، برنامه احداث گود زوران در دو شهرستان قصرشیرین و گیلانغرب را نیز در دستور کار قرار داده ایم.

وی خاطرنشان کرد: تلاش خواهیم کرد تا با پیگیری از طریق نمایندگان دیگر شهرستان‌های استان بتوانیم در سایر شهرستان هم گود‌های زوران را با تامین اعتبار مورد نیاز احداث کنیم، چراکه برگزاری رقابت‌های بین المللی آن را در برنامه داریم.

رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی کرمانشاه اضافه کرد: طبق برنامه ریزی انجام شده درگام نخست مسابقات استانی زوران در کرمانشاه و استان‌های منطقه غرب کشور که این رشته در آن‌ها نیز رایج است برگزار خواهد شد تا بتوانیم مسابقات منطقه‌ای این رشته و سپس مسابقات بین المللی آن را در استان برگزار کنیم.

 وی با بیان اینکه علاوه بر پروژه گود زوران چهار پروژه ورزشی دیگر نیز در روستا‌های غرب استان کلنگ زنی شد، گفت: این چهار پروژه شامل چهار زمین چمن مصنوعی در روستا‌های دار بلوط، کاهسرا، کوییک حسن و پشت تنگ ذهاب در شهرستان سرپلذهاب هستند.

کشتمند مساحت هرکدام از این چهار پروژه را ۵۰*۳۰ اعلام کرد و گفت: جمعا شش میلیارد تومان اعتبار برای ساخت این پروژه‌ها در نظر گرفته شده است.

این پنج پروژه با حضور مدیرکل ورزش و جوانان استان، نماینده مردم غرب استان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و دیگر مسئولین محلی شهرستان سرپلذهاب کلنگ زنی شدند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار