مدیرکل امور عشایر استان کرمانشاه:
با وجود ابلاغ دستورالعمل خرید دام از عشایر همچنان این مهم در استان کرمانشاه اجرایی نشده است.
کد خبر: ۹۹۵۶۸۸
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۳ 22 September 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد، وجود خشکسالی در سال‌های اخیر و کاهش نزولات آسمانی سبب کاهش تولید علوفه و از بین رفتن مراتع در استان کرمانشاه شد در واقع کمبود علوفه و افزایش چند برابری قیمت آن مشکلات عدیده‌ای را برای عشایر ایجاد کرده است.

باوجود ابلاغ دستورالعمل خرید تضمینی دام عشایر، همچنان طرح مذکور در برخی از استان‌ها از جمله استان کرمانشاه اجرایی نشده در حالی که به دلیل افزایش قیمت علوفه و کمبود آن دیگر نگهداری دام برای عشایر به صرفه نیست تا جایی که مجبور شده اند دام خود را با قیمت بسیار پایین به دیگران به فروش برسانند.


 

همچنان خرید دام از عشایر انجام نشده است

بهزاد محمدی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز اظهار داشت: همچنان خرید دام از عشایر انجام نشده و ما هم مانند عشایر از شرکت پشتیبانی امور دام شاکی هستیم، زیرا وظیفه خرید دام بر عهده آن‌ها است.

مدیرکل امور عشایر استان کرمانشاه با اشاره به اینکه پیگیر انجام خرید دام از عشایر توسط امور پشتیبانی دام هستیم، افزود: ظاهرا گفته شده شرکت پشتیبانی امور دام با کشتارگاه بر سر موضوع آلایش دامی به توافق نرسیده است.

محمدی خاطرنشان کرد: تفاهم نامه‌ای بین امور عشایر و شرکت پشتیبانی امور دام منعقد شده که بخش مربوط به امور عشایر مبنی بر قیمت گذاری، نحوه خرید و معرفی عشایر انجام شده و اکنون مرحله خرید دام باقی مانده که شرکت پشتیبانی امور دام باید با یکی از کشتارگاه‌ها قراردادی منعقد و نسبت به خرید اقدام کند.


 

وی افزود: در بند اول تفاهم نامه میان امور عشایر و شرکت پشتیبانی امور دام عنوان شده باید یک کمیته چهار نفره تشکیل و نسبت به قیمت گذاری دام اقدام شود که کمیته را با حضور مدیرکل جهاد کشاورزی تشکیل داده ایم و قیمت گذاری هم انجام شده است و اکنون باید شرکت پشتیبانی امور دام باید نسبت به خرید دام از عشایر اقدام کند.

محمدی گفت: سازمان امور عشایر به عنوان متولی عشایر باید برای خرید دام آن‌ها نسبت به معرفی عشایر اقدام می‌کرد که هنوز مرحله قرارداد با کشتارگاه منعقد نشده است.

وی با بیان اینکه شرکت پشتیبانی امور دام با کشتارگاه ماهدشت بر سر مسائلی با هم بحث دارند، عنوان کرد: در همه کشور هم این مشکل وجود دارد.

محمدی خاطرنشان کرد: در استان کرمانشاه از اواسط مرداد ماه مجوز خرید دام از عشایر صادر شد در حالی که در سایر استان‌ها از خرداد این مجوز دریافت شده است و مجموعا در سطح کشور حدود ۶۰هزار راس دام از عشایر خریداری شده است.

وی با بیان اینکه خرید دام از عشایر کرمانشاه هم با ظرفیت ۱۰۰ راس در روز انجام می‌شود، افزود: این انتقاد به شرکت پشتیبانی امور دام وارد است و آن‌ها باید تلاش بیشتری کنند که آن‌ها هم عنوان می‌کنند کشتارگاه‌ها در این راستا همراه نیستند.

 


 

ظرف چند روز آینده خرید دام از عشایر کرمانشاه اجرایی می‌شود

شهریار قاسمی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز اظهار داشت: اقدامات اولیه مربوط به خرید دام از عشایر انجام شده و در مجموع کار‌های خوبی صورت گرفته است.

مدیرکل شرکت پشتیبانی امور دام استان کرمانشاه گفت: البته بر سر قیمت مشکلاتی با کشتارگاه‌ها داشتیم که در حال برطرف شدن هستند.

قاسمی تصریح کرد: ظرف چند روز آینده خرید دام از عشایر اجرایی خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار