معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی:
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه گفت: از ابتدای سال تاکنون ۵۵ هزار جفت گیوه در کرمانشاه تولید شده که حدود ۲۰ هزار جفت به ارزش ۶ هزار میلیون ریال صادر شده است.
کد خبر: ۹۹۵۷۲۳
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶ 22 September 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از فارس حسین ویسی اظهار داشت: ۲۰ هزار هنرمند صنایع دستی در کرمانشاه در حدود ۶۵ رشته صنایع دستی فعالیت دارند.

وی ادامه داد: علی‌رغم این تعداد رشته‌ها صنایع دستی، در برخی از این رشته‌ها همچون گلیم هرسین، گیوه اورامانات، ابزارآلات‌فلزی دالاهو و سازه‌های سنتی صحنه تولیدات و تعداد هنرمندان بیشتری داریم.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه اشاره‌ای به تولید گیوه در استان داشت و گفت: از ابتدای سال تاکنون ۵۵ هزار جفت گیوه در کرمانشاه تولید شده که حدود ۲۰ هزار جفت به ارزش ۶ هزار میلیون ریال صادر شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اشتراکات فرهنگی گیوه کرمانشاه بیشتر به کشور عراق صادر می‌شود و همچنین بخشی دیگر از صادرات گیوه به صورت چمدانی از طریق پست به کشور‌های اروپایی و آمریکایی صادر می‌شود صورت می‌گیرد.

ویسی اضافه کرد: با توجه به قدمت گیوه شهر نودشه در استان پاوه شهر ملی گیوه ثبت شده و امسال دبیرخانه آن رسما شروع به فعالیت می‌کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار