توسعه فیزیکی زمینه‌سازازبین رفتن باغات

رئیس کمیسیون معماری و شهر‌سازی شورای اسلامی همدان توسعه فیزیکی را زمینه‌ساز از بین رفتن باغات و زمین‌های مرغوب کشاورزی دانست.
کد خبر: ۱۰۴۰۹۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۴ 03 October 2015
رئیس کمیسیون معماری و شهر‌سازی شورای اسلامی همدان توسعه فیزیکی را زمینه‌ساز از بین رفتن باغات و زمین‌های مرغوب کشاورزی دانست.

به گزارش فارس، ابراهیم مولوی در مراسم اختتامیه هشتمین اجلاس بین‌المللی سیاست‌گذاری رشد و توسعه شهری و حفاظت بافت تاریخی در حوزه اوراسیا اظهار کرد: امروزه در توسعه پایدار شهری یکی از مولفه‌های آن توجه به بافت تاریخی و احیای آن است.

وی با بیان اینکه این همایش بحث احیا و باز‌زنده‌سازی بافت‌های فرسوده شهری را مد نظر دارد، گفت: افراد فعال در حوزه توسعه پایدار شهری اذعان دارند هزاران هکتار از فضاهای شهری، بافت‌های فرسوده‎ای است که در درون خود، بافت‌های ارزشمند تاریخی را دارند.

رئیس کمیسیون معماری و شهر‌سازی شورای اسلامی همدان افزود: ادارات خدمات‌رسان تمام خدمات را در فضاهای بافت فرسوده ایجاد کردند و اگر به سمت احیای این اماکن برویم در بسیاری از هزینه‌های شهری صرفه‌جویی خواهد شد.

وی توسعه فیزیکی را زمینه‌ساز از بین رفتن باغات و زمین‌های مرغوب کشاورزی دانست و گفت: اگر سیاست توسعه شهر در کنار توسعه بافت شهری باشد با بسیاری از مشکلات مواجه نخواهیم شد.

مولوی خاطر‌نشان کرد: تمام خدمات شهری در بافت تاریخی وجود دارد و اگر به سمت احیای بافت فرسوده حرکت کنیم بسیاری از هزینه‌های مدیریت شهری کاهش خواهد یافت.

وی با اشاره به برخورد کشور‌های دنیا با بافت تاریخی و کشور‌های دارای تاریخ و تمدن بیان کرد: می‌توانیم با استفاده از این الگوها در کشور و با برگزاری این گونه همایش‌ها در راستای توسعه شهری گام‌ موثری برداریم.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار