جریمه ۲۶ میلیارد ریالی قاچاق سوخت در قم

مدیرکل تعزیرات حکومتی قم از محکومیت ۲۶ میلیارد و ۳۶۸ میلیون ریالی برای یک شرکت بازرگانی متخلف خبر داد.
کد خبر: ۱۱۸۳۱۵۷
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۲ 03 September 2024

به گزارش تابناک قم، تقی حسام امروز ۱۳ شهریورماه از محکومیت یک شرکت بازرگانی متخلف خبر داد و گفت: پرونده یک شرکت بازرگانی متخلف که ۳۳ هزار و ۷۰۰ لیتر نفت‌گاز یارانه‌ای بر مبنای فوب خلیج‌فارس به ارزش ۸ میلیارد و ۳۶۸ میلیون ریال را به جای صادرات هیدروکربن قاچاق کرده بود در شعبه اول بدوی و ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی قم رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی قم افزود: شعبه به دلیل ارائه نشدن مدارک قانونی و همچنین نظر کارشناسی سازمان ملی استاندارد پیرامون مثبت بودن نتیجه نمونه‌برداری از سوخت مورد حمل، اتهام قاچاق سوخت را محرز و علاوه بر ضبط سوخت کشف‌شده، متخلف را به پرداخت ۱۸ میلیارد ریال جزای نقدی معادل ۲ برابر ارزش تخلف محکوم کرد.

به گفته حسام شعبه با توجه به اینکه ارزش خودروی مورد استفاده در حمل کالای قاچاق، بیشتر از ارزش کالای قاچاق بوده، هشت میلیارد و ۳۶۸ میلیون ریال معادل ارزش ریالی سوخت کشف‌ شده به جریمه اضافه و متخلف را در مجموع به پرداخت ۲۶ میلیارد و ۳۶۸ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

وی تصریح کرد: ماموران نیروی انتظامی در بازرسی از خودروهای عبوری در محور قم به کاشان این سوخت به ظن قاچاق را از یک دستگاه خودروی کامیون کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به اداره کل تعزیرات حکومتی قم ارسال کردند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار