انعقاد قرارداد ۲ هزار میلیارد ریالی محرومیت‌زدایی در خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی گفت: قراردادی به مبلغ بیش از ۲ هزار میلیارد ریال بین قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه، بسیج سازندگی و سپاه استان منعقد شد که از برکات حضور جانشین فرمانده کل سپاه در اجلاسیه ملی شهدای جهاد و خدمت است.
کد خبر: ۱۱۸۴۱۳۳
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۷ 11 September 2024

به گزارش «تابناک خراسان جنوبی» به نقل از ایرنا، جواد قناعت روز چهارشنبه در اجلاسیه ملی شهدای جهاد و خدمت در شهرستان فردوس که با حضور سردار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: در چند سال اخیر آبخیزداری بالادست، مرمت قنوات و عملیات خاکی ساخت استخر تعادل‌بخشی به حجم یک میلیون مترمکعب در محل قنات بلده فردوس انجام شده که نصب ورق و حصار آن باقی مانده و برای تکمیل این پروژه به ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی افزود: درخواست داشتیم که از محل طرح آبخیز تا جالیز قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) به ما کمک شود که این درخواست را جانشین فرمانده کل سپاه حین بازدید از پروژه پذیرفتند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: ۱۵ کیلومتر راه روستایی هم از محل اعتبارات بسیج سازندگی توسط جانشین فرمانده کل سپاه پذیرفته شد.

وی ادامه داد: برای برگزاری اجلاسیه امسال برنامه‌های خوبی طراحی شده که از جمله این برنامه‌ها، افتتاح سایت ۱۳ شهریور، فراخوان مقاله، فراخوان جشنواره عکس، اعزام گروه‌های جهادی به مناطق روستایی، جام ورزشی ۱۳ شهریور و افتتاح پروژه‌های عمرانی است.

قناعت اظهار کرد: بهره برداری از پروژه‌های آسفالت راه روستایی و جاده بین مزارع با اعتبار بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال، افتتاح بلوار ۱۳ شهریور، افتتاح پروژه آبرسانی روستایی، بازدید از قرار جهادی شهرستان فردوس و واگذاری تجهیزات به این قرارگاه با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال و بازدید از طرح الگویی آبخیز تا جالیز قنات بلده فردوس از برنامه‌های جانبی اجلاسیه امروز در شهرستان فردوس بود.

وی ضمن گرامیداشت یاد شهدا به خصوص شهدای خدمت و شهید آیت الله رئیسی اظهار کرد: ۱۳ شهریور با سالروز حضور مقام معظم رهبری برای عملیات خدمت‌رسانی و کمک رسانی به مردم فردوس در زلزله سال ۱۳۴۷ مقارن شده است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در زمان زلزله شهریور سال ۱۳۴۷ مردم این منطقه شاهد تخریب فراوان واحد‌های مسکونی بودند و تعداد زیادی از مردم جان باختند گفت: در آن زمان و فضای سنگین، شاهد حضور طلبه جوان، با انگیزه و انقلابی بودیم که این طلبه مقام معظم رهبری بودند.

قناعت ادامه داد: ایشان طلبه جوانی بودند که در آن زمان با همراهی طلاب مشهد عازم منطقه شدند و به مردم آسیب دیده و مصیبت‌زده امدادرسانی کردند.

وی با اشاره به اینکه در آن زمان رژیم پلید پهلوی بی‌توجهی به مردم این منطقه می‌کرد و نه تنها کمک نمی‌کرد بلکه کمک رسانی و امداد رسانی مردم، جوانان و طلاب را تحت نظارت سخت ساواک قرار داده بود، اظهار کرد: در آن شرایط سخت خفقان، ما شاهد این بودیم که مقام معظم رهبری حضور فعال داشتند و توانستند یک گروه بزرگ عظیمی از طلاب را بسیج کنند تا به کمک مردم بیایند.

استاندار خراسان جنوبی افزود: روحیه جهادی خدمت به مردم را مقام معظم رهبری در آن برهه معنا کردند و توانستند بخشی از مشکلات مردم را مرتفع کنند که به پاسداشت این حضور با ارزش، در سال ۱۴۰۱ با حضور معاون اول رئیس جمهور وقت مراسم گرامیداشت برگزار و از کتاب مجموعه خاطرات رهبر معظم انقلاب با عنوان "دوباره فردوس" رونمایی شد.

وی با بیان اینکه سه سال متوالی شاهد برگزاری این اجلاسیه باشکوه در شهرستان فردوس هستیم، گفت: در سال ۱۴۰۲ این اجلاسیه با حضور شهید بزرگوار، آیت الله رئیسی در شهرستان فردوس برگزار شد و یکی از برکات حضور ایشان دستور ایجاد پست برق ۴۰۰ کیلووات در شهرستان بود.

قناعت با اشاره به نامگذاری ۱۳ شهریور به عنوان روز حرکت‌های جهادی و امداد مردمی در تقویم رسمی کشور، گفت: این نامگذاری تعظیم به جریان‌های جهادی و مردمی در کشور است و امسال اولین سالی است که ۱۳ شهریور به صورت رسمی در تقویم کشور ثبت شده است.

وی اضافه کرد: چند روز قبل هم با حضور مدیران استان پروژه‌هایی شامل ۲ واحد تولیدی، اجرای فیبر نوری روستایی، مخزن ۵۰۰ مترمکعبی ذخیره آب و ارتقای سایت همراه روستایی در راستای این اجلاسیه در شهرستان فردوس به بهره برداری رسید.

شهریور ماه یادآور زلزله فردوس در سال ۱۳۴۷ است و در آن روز‌ها رهبر معظم انقلاب که طلبه جوانی بودند با تشکیل گروه امداد مردمی و با نگاه کمک جهادی به منطقه زلزله زده آمدند و تا دو ماه به مردم کمک‌رسانی کردند.

به همین مناسبت ۱۳ شهریور روز فردوس نامگذاری شده و اخیرا نیز در تقویم رسمی کشور به عنوان روز ملی حرکت‌های جهادی و امداد مردمی ثبت شد.

اولین اجلاسیه ملی جهادگران با عنوان «رویداد ملی جهاد مقدس» ۲ سال پیش در ۱۳ شهریور برگزار شد و شهریور سال گذشته نیز رئیس جمهور شهید در این شهرستان حضور یافت.

سومین اجلاسیه ملی شهدای جهاد و خدمت امروز (چهارشنبه) با حضور جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، استاندار خراسان جنوبی، مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور، معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه، شماری از مسئولان استانی و محلی در مصلی امام خمینی (ره) فردوس برگزار شد.

پیش از آغاز اجلاسیه نیز بهره برداری از ۱۰ کیلومتر راه روستایی، رونمایی از تجهیزات قرارگاه جهادی پهنه‌ای شهرستان فردوس با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال، افتتاح دبیرخانه ملی روز حرکت‌های جهادی و امداد مردمی و بازدید از روند اجرای استخر ذخیره آب قنات بلده در شهرستان فردوس انجام شد.

استان خراسان جنوبی ۱۲ شهرستان دارد و مرکز شهرستان فردوس در ۲۰۰ کیلومتری شمال بیرجند است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار