تدوین سندچشم‌انداز 20 ساله شهرداری کرج

کد خبر: ۱۲۰۷۳۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۷ 30 October 2015
معاون برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی شهرداری کرج از تدوین سند چشم انداز 20 ساله شهر کرج در این معاونت خبر داد.

بهروز آقامحمدی ، انجام این پروژه را توسط مهندسین مشاور از شرکت های برتر و فعال کشور در حوزه تهیه طرح ها و برنامه های بلندمدت عنوان کرد و اظهار داشت: قرارداد تدوین برنامه 20 ساله شهرداری کرج سال گذشته بسته شد.

وی اظهار داشت: هم اکنون نیز کارشناسی و بررسی های لازم، انجام و طرح مراحل پایانی خود را پشت سر می گذارد.

وی با تاکید بر اینکه این برنامه متناسب با افق شهر کرج در سال 1414 و بر اساس چشم انداز شهر تدوین شده است، اضافه کرد: در پی این اقدام برای هر حوزه و معاونت های ستادی مناطق تابعه و سازمان های وابسته، دست نامه هایی (راهبردها) ارائه خواهد شد تا بر اساس پروژه های هر برنامه، بودجه یک ساله خود را تهیه کرده و به تصویب برسانند.

این مسئول بیان داشت: به این ترتیب هر برنامه با چندین پروژه متفاوت و پیوسته تعریف خواهد شد و هر پروژه دارای مراحل مختلف انجام کار، میزان اعتبار و زمانبندی اجراست که در بیشتر مواقع در قالب فرم های بودجه یک ساله تدوین و جهت تصویب به شورای شهر ارائه خواهد شد.

به گفته آقامحمدی، تمام برنامه ها طبق سیاست های هر حوزه تعریف شده و بر همین اساس عملیاتی می شود. در عین حال همه برنامه های خرد و کلان نیز با یکدیگر در انطباق کامل بوده و در مجموع به شکل گیری چشم انداز شهر کرج کمک کرده و ما را در مسیر تحقق اهداف آن قرار می دهد.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی شهرداری، بخش های مختلف برنامه را نیز ذکر کرد و ادامه داد: این برنامه شامل حوزه های فنی عمرانی، شهرسازی و معماری، فرهنگی و اجتماعی، خدمات شهری و محیط زیست، حمل و نقل و ترافیک و اداری و مالی است که با همکاری معاونت ها، مدیران ستادی، کارشناسان و مدیران مناطق و سازمان های تابعه و کارشناسان این مجموعه تنظیم شده است.

آقامحمدی به روش های تعیین برنامه ها نیز اشاره کرد و بیان داشت: برنامه ها از طریق تشکیل جلسات، انجام مصاحبه حضوری، تکمیل پرسشنامه با استفاده از روش های علمی و برنامه ریزی تهیه شده است.

وی، بخشی دیگر از اقدامات معاونت را برپایی دوره ها، همایش ها و کارگاه های آموزشی ذکر کرد و افزود: دوره های آموزشی متفاوتی در این معاونت برای نیروها به اجرا در آمده است که از جمله آنها روش های تغییر و اصلاح رفتار، مدیریت عمومی، آیین نگارش و نحوه گزارش نویسی، اصول و آداب تشریفات، آشنایی با تخلفات اداری کارکنان، تحکیم بنیان خانواده و اصول سیاستگذاری و مدل های مدیریت فاجعه و عملیاتی نمودن ics بوده است.

به گفته آقامحمدی، برگزاری نخستین سمینار آموزشی شهرداری الکترونیک، برپایی همایش مالی و حسابداری ویژه کارشناسان و مسئولان حوزه مالی از دیگر برنامه های این معاونت در حوزه آموزش بود.

معاون شهردار در حوزه برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی، از اقدامات حوزه پژوهش معاونت نیز تشکیل هفتگی شورای پژوهش، انعقاد تفاهم نامه بین شرکت های دانش بنیان و شهرداری، انجام فاز دوم بازخوانی کتاب تاریخچه کتاب شهر و شهرداری عنوان کرد و یادآور شد: مسئولیت ارتقای سطح دانش و بررسی و پژوهش در حوزه های مختلف شهری به عهده معاونت می باشد که امید است در انجام این رسالت موثر واقع شویم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار