بیژن ارژن: "احمد عزیزی" دایره واژگان شعر کلاسیک را گسترش داد

عضو شورای مرکز موسیقی و سرود سازمان صدا و سیما گفت: "احمد عزیزی" دایره واژگان حوزه شعر کلاسیک را گسترش داد و راه را برای سایر شاعران هموار کرد.
کد خبر: ۱۲۷۵۶۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۸ 11 November 2015
عضو شورای مرکز موسیقی و سرود سازمان صدا و سیما گفت: "احمد عزیزی" دایره واژگان حوزه شعر کلاسیک را گسترش داد و راه را برای سایر شاعران هموار کرد.

​بیژن ارژن در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، در حاشیه کنگره ملی مقام ادبی «احمد عزیزی» که امروز در تالار انتظار کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: باید به این شاعر انقلابی از این جهت که که دایره واژگان حوزه شعر کلاسیک را گسترش داد به‌ عنوان مرجع نگاه کرد.

این شاعر کرمانشاهی با بیان اینکه تا قبل از فعالیت احمد عزیزی دایره واژگان حوزه شعر کلاسیک بسیار محدود بود، عنوان کرد: احمد عزیزی با به استخدام درآوردن کلماتی که تا قبل از او جایگاهی در شعر کلاسیک نداشت، توانست راه را برای سایر شاعران در استفاده از آن واژگان هموار کند.

عضو شورای مرکز موسیقی و سرود سازمان صدا و سیما با اشاره به اینکه شعر ایران در دوران جنگ و بعد از آن دچار فقر واژگانی شد، گفت: «احمد عزیزی» در این شرایط توانست با استفاده از کلمات بدیع، بکر، تازه و تخیلی فراعقلی ما را با دنیای ناشناخته‌ و کشف نشده‌ای آشنا کند.

ارژن افزود: اگر چه در حوزه سبک هندی شاعران بسیاری کلمات و حرف‌های متعددی داشتند، اما تنها احمد عزیزی توانست این کلمات را با اندیشه و نگاه امروزی به نمایش بگذارد و سایر شاعران نیز تاکنون راه او را پیش گرفته‌اند.

این شاعر پیشکسوت با بیان اینکه برگزاری این کنگره‌ها سبب دیده شدن و دیده شدن سبب شناخت مجدد می‌شود، گفت: شناخت مجدد سبب بینش مجدد و بینش مجدد سبب بازنگری ما به اشخاص می‌شود و در نهایت این بازنگری سبب آگاهی ما نسبت به میزان پیشرفت در این مسیر می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار