قلمزنی هنر سنتی ایرانی- اسلامی است

قلمزن جوان استان کرمانشاه گفت: قلمزنی هنر سنتی اسلامی - ایرانی است و مسئولان استان کرمانشاه باید از این هنر حمایت کنند.
کد خبر: ۱۴۶۲۹۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۱ 17 December 2015
قلمزن جوان استان کرمانشاه گفت: قلمزنی هنر سنتی اسلامی - ایرانی است و مسئولان استان کرمانشاه باید از این هنر حمایت کنند.

 به گزارش خبرنگار مهر، شاهین رفعتی امروز پنجشنبه در دیداری صمیمی با امام جمعه شهرستان  اسلام آباد غرب اظهار داشت: هنر قلمزنی از ظریف‌ترین هنرهای سنتی است و هنرمنداین رشته باید از ذوق و دقت زیادی برخوردار باشد.

رفعتی رجوع به کتب تذهیب و طرح و نگارهای سنتی را لازمه یک کار قلمزنی خوب دانست و گفت: باید دقت کافی برای این کار را در نظر داشه باشیم.

وی به سابقه ۷ ساله فعالیت خود در هنر قلمزنی اشاره کرد و افزود: به خاطر علاقه فراوان و استعدادی که در این رشته داشتم توانستم بدون راهنمایی استاد این حرفه و هنر اصیل را بیاموزم.

رفعتی آموختن هنر قلمزنی را نیازمند داشتن علاقه، پشتکار و جسارت فراوان دانست و بیان کرد: من برای آموختن هنر قلمزنی به استان‌های دیگر مسافرت کردم و آثار هنری بسیاری را مشاهده نمودم.

این هنرمند جوان کرمانشاهی افزود: تحقیقات بسیاری پیرامون هنر قلمزنی انجام دادم  و اکنون به دنبال  ارائه یک سبک جدید در رشته قلمزنی هستم و قصد دارم این ایده را به نام خود ثبت  و در کشور معرفی کنم.

وی بیان کرد: هنرمندان گمنامی همچون احسان رادمهر در استان کرمانشاه وجود دارد که  در کمال دلسوزی به دنبال روشن نگاه داشتن هنرهای سنتی در استان می‌باشند.

رفعتی افزود: آماده‌ایم تا در زمینه آموزش هنر حکاکی وقلمزنی قدم برداریم اما به  حمایت مسئولان  نیاز داریم و متاسفانه تاکنون حمایتی از مسئولان ندیدیم.

احسان رادمهر دیگر هنرمند جوان استان کرمانشاه در این دیدار قلمزنی و حکاکی را از هنرهای بسیار قدیمی ایرانی - اسلامی عنوان و اظهار داشت: باید تلاش کنیم که از هنر قلمزنی و حکاکی  به عنوان میراث هنری  ماندگار حمایت کنیم.

حجت‌الاسلام محمدی پور امام جمعه اسلام آباد غرب نیز در این دیدار گفت:  حضور جوانان هنرمند و مستعد در استان  کرمانشاه مایه مباهات و خوشحالی است و تلاش می‌کنم سهمی در راستای شناسایی  هنر قلمزنی به عنوان این هنر ایرانی - اسلامی در استان و کشور داشته باشم.

گفتنی است؛ در پایان این دیدار یک قطعه انگشتری حکاکی شده از سوی  احسان رادمهر و با قلمزنی شاهین رفعتی به امام جمعه شهرستان اسلام آباد غرب هدیه شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار