بهره‌ برداری زائرسرای همدان دراردوگاه شهیدباکری

معاونت مهندسی سپاه همدان از تکمیل و بهره‌برداری از فاز نخست زائرسرای همدان در اردوگاه شهید باکری تا اسفندماه امسال خبر داد.
کد خبر: ۱۶۰۴۱۰
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۱ 09 January 2016

معاونت مهندسی سپاه همدان از تکمیل و بهره‌برداری از فاز نخست زائرسرای همدان در اردوگاه شهید باکری تا اسفندماه امسال خبر داد.

به گزارش تسنیم، علی قره‌باغی اظهار داشت: اردوگاه شهید باکری در 2 کیلومتری شهر خرمشهر واقع شده است و اکثر استانها در حال احداث زائرسرا در این مکان هستند که زائرسراهای حدود 16 استان آماده بهره‌برداری و یا در حال استفاده است.

وی افزود: هر استان زائرسرای خود را در دو فاز که یک فاز ویژه برادران و فاز دیگر ویژه خواهران است احداث می‌کند که در مرحله اول تمام استانها احداث فالز نخست را در برنامه خود دارند.

قره باغی با اشاره به زائرسرای همدان در اردوگاه شهید باکری گفت: عملیات اجرایی این زائرسرا از 3 سال پیش آغاز شد که به دلیل نبود منابع مالی مدتی کار احداث تعطیل بود و امسال مجدد با تزریق منابع، همیاری و مشارکت سایر دستگاه‌ها روند ساخت زائرسرا ادامه یافت.

معاونت مهندسی سپاه انصارالحسین(ع) همدان اظهار داشت: در بازدیدی که تعدادی از مسئولان نهادهای خدمات رسان و معاون عمرانی استاندار همدان از زائرسرای در حال ساخت اردوگاه شهید باکری داشتند هر دستگاهی در راستای توسعه زیرساخت‌های راهیان نور همدان در جنوب بخشی از کار ساخت را برعهده گرفت.

قره باغی عنوان کرد: اردیبهشت ماه امسال مبلغ 1.5 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این پروژه تخصیص یافت و این پروژه در مساحت حدود 14 هزار متر مربع در حال تکمیل است.

وی با بیان اینکه حصارکشی کل اردوگاه سال گذشته انجام گرفت، گفت: محل اسکان در مساحت 1700 متر مربع با ظرفیت اسکان 500 نفر کامل شده، ضمن اینکه سرویس بهداشتی و حمام به مساحت 300 متر مربع برای 500 نفر آماده‌سازی شده است.

قره باغی افزود: عملیات اجرایی نمازخانه و مهمان سرای اردوگاه نیز در این هفته آغاز شده که در مجموع 700 متر مربع از مساحت این اردوگاه را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه اردوگاه اکنون 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، بیان کرد: این اردوگاه در اسفندماه امسال آماده بهره‌برداری است و پذیرای زائران همدانی خواهد بود.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار