راه اندازی سیستم کارت شهروندی در ملایر

شهردار ملایر از راه‌اندازی سیستم کارت شهروندی در این شهر خبر داد و گفت: شهرداری ملایر در نظر دارد نسبت به راه‌اندازی سیستم کارت شهروندی اقدام کند.
کد خبر: ۱۶۷۱۴۰
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶ 21 January 2016
شهردار ملایر از راه‌اندازی سیستم کارت شهروندی در این شهر خبر داد و گفت: شهرداری ملایر در نظر دارد نسبت به راه‌اندازی سیستم کارت شهروندی اقدام کند.

به گزارش ایسنا، "علیرضا رضایی"  در جمع خبرنگاران، افزود: این سیستم روی 47 دستگاه اتوبوس‌ و هزار و 200 دستگاه تاکسی درون‌شهری نصب و راه‌اندازی خواهد شد سپس مکان‌هایی که مورد نیاز است، از جمله پارکینگ‌ها و فروشگاه‌ها و سایر خدمات شهرداری زیرپوشش این سامانه قرار خواهد رفت.

وی هدف از راه‌اندازی این سامانه را ارائه خدمات در کوتاه‌ترین زمان و صرفه‌جویی در هزینه‌های اضافی مطرح و خاطرنشان کرد: 6 ایستگاه برای خرید و شارژ کارت شهروندی در ملایر درنظر گرفته شده است.

رضایی در ادامه به توسعه‌یافتگی واحد انفورماتیک و آمار شهرداری اشاره کرد و گفت: واحد فناوری اطلاعات شهرداری ملایر در سال 87 با نام واحد GIS تأسیس شد و در سال 90 به فناوری اطلاعات و ارتباطات تغییر نام داد.

وی درخصوص فعالیت‌های این واحد افزود: این واحد از بدو تاسیس، کار ارائه خدمات به واحدها و سازمان‌های شهرداری را در قالب پشتیبانی و نگهداری سیستم‌های نرم‌افزاری، سخت‌افزاری و آموزش رایانه به پرسنل شهرداری عهده‌دار شده است.

شهردار ملایر تصریح کرد: با حذف کاغذ و رفتن به سوی استانداردهای بین‌المللی در بحث IT و شهر الکترونیک و مهمتر از آن شهرداری الکترونیک می‌توان کاستی‌ها و کمبودها را جبران و کلیه فعالیت‌های این اداره و مجموعه شهرداری را به صورت الکترونیکی در آینده انجام داد.

تدوین برنامه اجرایی سال 1395 معاونت فنی و عمرانی

شهردار ملایر در بخش دیگری از سخنانش گفت: برنامه اجرایی سال 1395 حوزه معاونت فنی و عمران شهرداری ملایر توسط واحد برنامه‌ریزی و کنترل پروژه تهیه و تدوین شد.

وی اظهار کرد: پس از تایید اولیه برنامه، جلسه‌ای با حضور اعضای کمیته فنی و عمرانی تشکیل شد که پس از تبادل‌نظر با اعضا، مقرر شد نسبت به اصلاح و تکمیل برنامه زیرنظر معاونت فنی و عمران اقدام شود.

رضایی در مورد جذب نیروهای شهرداری گفت: تعداد نیروهای شهرداری اعم از پیمانی، رسمی و کار معین در سال 91 حدود 479 نفر بوده که امسال 325 نفر رسیده است و جذب نیروی جدید از طریق آزمون و طی روال قانونی استخدام کشوری در دو بهمن‌ماه انجام خواهد شد.

وی در خصوص نیروهای شرکتی یادآور شد: نیروهای مذکور 320 نفر بوده که زیرنظر پیمانکار هستند و به‌کارگیری یا عدم به‌کارگیری آنها منوط به نظر پیمانکار مربوطه است.

رضایی با اشاره به اینکه مشکل کمبود بودجه گریبانگیر همه شهرداری‌ها است، اظهار کرد: سازمان شهرداری‌های کل کشور درصدد تدوین برنامه‌ای است که از طریق آن شهرداری‌های کل کشور به درآمد پایدار برسند.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار