گردشگران درهمدان؛چه نوع مکانی رابرای اقامت ترجیح می دهند؟

یکی از معضلات گردشگری همدان کمبود هتل است که آمار ضعیف 12500 تخت برای همه‌ی ظرفیت هتل‌های همدان در روزهای پرتراکم مسافر بسیار کم است، ولی همین ظرفیت اندک در ایام غیر انبوه تعطیل است.
کد خبر: ۱۷۱۷۵
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰ 29 March 2015
و این جای سوال  دارد چرا برای  شهری  مانند همدان که گردشگری برای آن اولویت نخست است این کمبود احساس می شود.

به گزارش تابناک همدان ؛ گفتنی است چند وقتی است هتل سازی در شهر بوعلی سینا و هگمتانه رونق گرفته است، حتی آمارها می‌گوید بیش از هفت هتل در همدان احداث می‌شود.

شنیده شده که قرار است در محدوده‌ی بلوارهای «ارم»، «کولاب»، «عباس آباد» و «گنجنامه» هتل‌هایی احداث شود، باید دید که مجوزهای ساخت این هتل ها چگونه بررسی و تصویب شده است که  محیط زیست استان نادیده گرفته شده است.

امروز میل به هتل‌های لوکس پنج ستاره در شهرهای لوکس و سواحل شهرهای ساحلی خاص، خواهان فراوانی دارد، چون با صرف هزینه‌ی فراوان، از لذت‌های منطقه‌ای که آن‌ها هم گران هستند استفاده می‌کنید، ولی نه در شهری مانند همدان که گردشگران داخلی‌اش اغلب به دنبال خانه‌ی مسافر، چادر و کمپ هستند و اتفاقا گردشگران خارجی آن هم که با معیارهای هتلینگ ایران آشنا هستند، تره‌ای برای پنج یا حتی شش ستاره بودن هتل خرد نمی‌کنند و اهمیتی به آن نمی‌دهند، آنها به دنبال فرهنگ بومی منطقه هستند و مسلما به خانه‌های بوم‌گردی و اقامتگاه‌های سنتی بیشترراغب هستند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار