مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه از اجرای طرح امداد ونجات نوروزی هلال احمر در استان از ۲۵ اسفند ماه خبر داد.
کد خبر: ۱۸۹۲۹۰
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۶ 28 February 2016
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه از اجرای طرح امداد ونجات نوروزی هلال احمر در استان از ۲۵ اسفند ماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا امیریان پیش از ظهر امروز یکشنبه در نشستی خبری اظهار داشت: طرح ملی امداد و نجات نوروزی همزمان با سراسر کشور توسط هلال احمر کرمانشاه از ۲۵ اسفند ۹۴ تا ۱۵ فروردین ۹۵ برگزار می شود.

وی با بیان اینکه در این طرح ۴۰ پایگاه ثابت و سیار و موقت در سطح استان در نظر گرفته می شود، افزود: همچنین ۱۰۰ دستگاه خودرو امدادی، یک بالگرد و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس شبانه روزی در این طرح فعال است.

امیریان از توزیع ۳۰۰ هزار برشور راهنمایی در ورودی و خروجی شهرها نیز برای مسافران خبر داد و گفت: ۵ هزار روز امدادگر و نجاتگر در این طرح به کار گرفته خواهند شد.

اجرای طرح «فرشتگان رحمت» توسط هلال احمر

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: در این طرح ۱۸ پایگاه دوستدار فضای کودکان نیز در ورودی شهرها در نظر گرفته می شود.

امیریان همچنین از برپایی ۱۰ خیمه نماز توسط جمعیت هلال احمر در طرح نوروزی خبر داد و با اشاره به حضور سایر دستگاه های استان در ستاد خدمات سفرهای نوروزی، گفت: سه طرح دیگر در قالب طرح نوروزی توسط هلال احمر اجرا می شود که طرح حمایت از نیازمندان با عنوان «فرشتگان رحمت» از جمله این طرح هاست.

وی بر همکاری دستگاه های مختلف و رسانه ها برای معرفی هر چه بهتر استان کرمانشاه در ایام نوروز تاکید کرد تا در نتیجه آن شاهد حضور بیشتر گردشگران در استان باشیم.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه با اشاره به اجرای طرح «خبرنگاران بحران» در گذشته، اظهار داشت: این خبرنگاران قبلا در برنامه های مرتبط با بحران و ... حضور داشتند که هم اکنون ما به دنبال احیای این طرح هستیم و خبرنگاران علاقه مند می توانند در آن شرکت کنند.

انجام ۵ هزار عملیات امدادی توسط هلال احمر طی امسال

امیریان در خصوص اسکان مسافران نوروزی نیز گفت: برای مواقع اضطراری ما آمادگی اسکان مسافران را داریم و پیش بینی ها نیز صورت گرفته تا مایحتاج لازم برای این موضوع تامین شود، اما اسکان مسافران در حوزه کاری ما نیست.

وی با بیان اینکه در حوزه اطلاع رسانی حوادث سامانه ۱۱۲ همواره آماده پاسخگویی است، افزود: امسال بالای ۵۰۰۰ عملیات امدادی در ۱۱ ماهه گذشته داشتیم و مجموعا ۱۸ هزار نفر از خدمات امدادی هلال احمر استفاده کردند.

امیریان یادآور شد: معمولا هر ساله طرح فرشتگان رحمت را برای پایان سال داریم که البته اعتبار آن از طریق خیرین تامین و بسته هایی تهیه و در اختیارنیازمندانی که اغلب خود آنها، آن را شناسایی می کنند قرار داده می شود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه ارائه آموزش را از دیگر وظایف هلال احمر عنوان کرد که در دو بخش آموزش همگانی و تخصصی انجام می شود.

امیریان خاطر نشان کرد: همواره آموزش های عمومی در دستور کار است و پس از آن نیز دوره های تخصصی برای علاقه مندان برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار