راه‌اندازی شعبه ویژه تخلفات زیست‌محیطی

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اسدآباد گفت: با همکاری دادستان این شهرستان یک شعبه تخصصی رسیدگی به تخلفات زیست محیطی در اسدآباد ایجاد شد.
کد خبر: ۲۰۶۴۲۸
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰ 05 April 2016

 رئیس اداره حفاظت محیط زیست اسدآباد گفت: با همکاری دادستان این شهرستان یک شعبه تخصصی رسیدگی به تخلفات زیست محیطی در اسدآباد ایجاد شد.

به گزارش ایرنا،رامین رمضانی اظهار كرد: ایجاد شعبه‌های تخصصی پیشگیری از تخریب‌های زیست محیطی در دادگاه‌های استان گام مؤثری برای جلوگیری از وقوع جرم و شتاب در صدور احكام است.

وی افزود: در این راستا با رایزنی های صورت گرفته ، دادستان عمومی و انقلاب شعبه 2 دادگاه اسدآباد را به عنوان شعبه ویژه رسیدگی به جرائم زیست محیطی تعیین كردند.

وی گفت: با توجه به تشكیل شعبه ویژه رسیدگی به جرایم محیط زیستی، روند رسیدگی به پرونده های مربوط به این نوع تخلفات آسان تر می شود.

وی تاكید كرد: حفاظت از محیط زیست نیازمند همكاری‌ های بین بخشی دستگاه‌های اجرایی است و امروزه مردم و مسئولان به این نتیجه رسیده‌اند كه حفاظت از این نعمت خدادادی یك وظیفه مهم و عمومی است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اسدآباد یادآوری كرد: همچنین بر اساس اصل 50 قانون اساسی، حفاظت‏ محیط زیست‏ كه‏ نسل‏ امروز و نسل های‏ آینده باید در آن‏ حیات‏ اجتماعی‏ رو به‏ رشدی‏ داشته‏ باشند، وظیفه‏ عمومی‏ تلقی‏ می‏شود.

رمضانی اضافه كرد: بر این اساس مردم و سازمانهای مردم نهاد شهرستان اسدآباد باید در این راستا فعال شده و این اداره را یاری نمایند.

وی خاطرنشان كرد: تعداد پرونده های ارجاعی برای مراجع قضایی در بخش طبیعی و انسانی 12 مورد بوده كه هشت مورد از آنها منجر به صدور رای شده و در شش پرونده از متخلفان ضرر و زیان اخذ شده است.

استان همدان دارای شش منطقه حفاظت شده و 12 منطقه شكار ممنوع است و تاكنون 307 گونه جانوری در این استان شناسایی شده است.

شهرستان اسدآباد با 110 هزار نفر جمعیت در 45 كیلومتری همدان واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار