خشونت سومین عامل تشکیل پرونده‌هاي قضایی است

کد خبر: ۲۳۲۳۸۱
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹ 19 May 2016

به گزارش تابناک یزد،مدیر کل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور کودکانه شدن آسیب‌های اجتماعی را مهمترین معضل اجتماعی عصر امروز دانست و اعلام كرد: خشونت، سومین عامل تشکیل پرونده‌هاي قضایی در كشور است.

دکتر "سیدحسن موسوی" در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد،‌ ضمن بيان اين كه خشونت، سومین عامل تشکیل پرونده‌هاي قضایی در كشور است، اظهار كرد: تدوین برنامه‌های بومی و استانی از جمله موثرترین راهکارهای کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه است.

وي تغییر مسیر مواد مخدر از سنتی به صنعتی،‌ آسیب‌های اجتماعی ناشی از فضای اجتماعی،‌ کودکانه شدن آسیب‌های اجتماعی و گرایش آسیب‌های اجتماعی به سمت خانواده را  از جمله مشخصه‌های آسیب‌های اجتماعی امروزي دانست.

موسوي خاطرنشان کرد: طبق آخرین پژوهش‌های انجام شده رتبه ایران در بحث آسیب‌های اجتماعی از بین 157 کشور دنیا،‌ 105 است.

وي در بخش ديگري از سخنانش تقویت رویکرد سلامت‌نگری با محوریت سلامت اجتماعی را ضروری دانست و بیان کرد: برای اولین بار در کشور، در برنامه ششم توسعه به بحث سلامت اجتماعی توجه ویژه شده است.

وی با اشاره به ضرورت رصد،‌ آینده‌نگری و اثربخشی برنامه‌های فرهنگی و اجرای در سازمان های اجتماعی، تصریح کرد: سرمایه‌های اجتماعی و انسانی،‌ از جمله سرمایه‌های ضروری در راستای توسعه فرهنگی و اجتماعی جامعه محسوب می‌شوند.

مدیر کل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور گفت: مسئولان و دست‌اندرکاران رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی،‌ مدیریت امور اجتماعی جامعه را‌ با رویکرد اجتماعی در اولویت جدی برنامه‌های خود قرار دهند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار