غفلت مدیران در برخورد با ساخت‌وسازهای غیرمجاز پذیرفتنی نیست

کد خبر: ۲۸۲۶۶۱
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۷ 22 August 2016


فرماندار شهرستان ساوجبلاغ گفت: غفلت مدیران اجرایی در برخورد با ساخت‌وسازهای غیرمجاز به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.

ابوالقاسم پالیزگیر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساوجبلاغ اظهار داشت: شهرستان ساوجبلاغ به دلیل قرار گرفتن در یک موقعیت جغرافیایی مطلوب و بهره‌مندی از آب و هوای مناسب و وجود باغات و اراضی کشاورزی گسترده، همواره در معرض تهدید افراد سودجو و زمین‌خواران قرار داشته است.

وی تصریح کرد: متاسفانه در دهه‌های اخیر و به دلیل غفلت و بی‌توجهی‌هایی که صورت گرفته، شاهد تخریب بخش مهمی از باغات و اراضی ملی و کشاورزی بوده‌ایم که این امر آسیب جدی به محیط زیست و زیبایی بصری شهرستان وارد کرده است.

عالی‌ترین نماینده دولت در ساوجبلاغ گفت: به همین دلیل اولویت اصلی مدیریت ارشد استان البرز و مدیریت ارشد این شهرستان برخورد با تعرض به اراضی ملی، تخریب باغات، تغییر کاربری اراضی کشاورزی و ساخت و ساز‌های غیرمجاز است.

پالیزگیر بیان داشت: در جلسات مختلف به مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط تاکید شده است که تحت هیچ شرایطی کم‌کاری و غلفت در این حوزه پذیرفتنی نیست و همه دستگاه‌های اجرایی باید به طور مرتب گزارش عملکرد خود را در این حوزه به فرمانداری ارائه دهند.

وی افزود: بر اساس قانون برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در داخل شهرها با شهرداری‌، در بافت‌های روستایی با بخشداری‌ها و در خارج بافت با جهاد کشاورزی است و به مدیران این بخش‌ها تاکید شده که باید به طور هفتگی و حتی روزانه گزارش عملکرد خود را ارائه دهند.

فرماندار شهرستان ساوجبلاغ ادامه داد: مردم از ساخت و سازهای غیرمجاز در سطح این شهرستان گلایه‌های فراوانی دارند و این گلایه‌ها به حق و قانونی است و انتظار داریم که مدیران دستگاه‌های اجرایی مربوطه، به وظائف خود به درستی عمل کنند.

پالیزگیر اظهار داشت: البته در این مدت کارهای بسیار خوبی صورت گرفته و شاهد همکاری و تعامل نیروی انتظامی، دستگاه قضایی و نهادهای اجرایی در سطح شهرستان ساوجبلاغ هستیم.

وی افزود: همچنین طرحی در دستور کار قرار دارد که با همکاری شهرداری‌ها، بخشداری‌ها، جهاد کشاورزی و نیروی انتظامی به طور مرتب و شبانه‌روزی، ساخت و سازها در سطح شهرستان رصد شده و در صورت مشاهده هرگونه تخلفی بلافاصله با افراد سودجو و متخلف برخورد می‌شود.

پالیزگیر در پایان گفت: تحقق این طرح نیازمند مشارکت و همکاری مردم است و انتظار داریم که شهروندان به عنوان یاور دستگاه‌های اجرایی در این حوزه عمل کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار