یزد نیازمند سرمایه گذاری در صنایع تبدیلی کشاورزی

مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی یزد گفت: این استان نیازمند جدی سرمایه گذاری در صنایع تبدیلی کشاورزی است.
کد خبر: ۳۰۱۱۲۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰ 24 September 2016
به گزارش تابناک یزد،علیرضا طاقه باف افزود: در حال حاضر در حوزه توسعه صنایع تبدیلی کشاورزی در سطح استان یزد با حمایت و همراهی دولت اقدام های مناسبی انجام شده است.
وی با بیان اینکه فرصت سرمایه گذاری در زمینه توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی در بخش کشاورزی در استان فراهم است ادامه داد: ایجاد صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی ارزش افزوده بالایی برای فعالان آن دارد.
مدیر صنایع کشاورزی استان یزد با بیان اینکه یزد ظرفیت خوبی برای احداث انواع واحدهای وابسته به صنایع تبدیلی دارد اضافه کرد: یکی از بخش هایی که به صنایع تبدیلی نیاز است در زمینه فرآوری محصول زیتون است که در این زمینه نیز اقدام های خوبی انجام شده است.
طاقه باف گفت: مدیریت صنایع کشاورزی استان یزد چند فقره مجوز به ظرفیت شش هزار تن در زمینه فرآوری و روغن گیری زیتون صادر کرده است.
وی با اشاره به آغاز اقدام های مشاوره ای و شروع اجرای طرح اظهار داشت: با بهره برداری از این واحدها اشتغال زایی مستقیم برای بیش از 100 نفر فراهم خواهد شد.
این مسئول با اشاره به نقش واحدهای فرآوری در توسعه صادرات و دستیابی به بازارهای بین المللی عنوان کرد: با برنامه ریزی های لازم می توان صادرات محصولات این واحدها را به کشورهای همسایه انجام داد.
طاقه باف از مشارکت کشاوران استان یزد در اجرای طرح های مختلف برای تحقق اقتصاد مقاومتی در سالجاری تاکید کرد.
66 درصد سطح اراضی قابل کشت استان به محصولات باغی اختصاص دارد و این استان در تولید محصولات پسته ، انار و زرد آلو به ترتیب رتبه سوم ، چهارم و ششم کشور و در محصولات گلخانه ای رتبه نخست را دارد.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار