نمی‌توان با اجبار فرهنگی را به جامعه تزریق کرد

استاندار همدان گفت: نمی‌توان با اجبار هیچ فرهنگی را به جامعه تزریق کرد.
کد خبر: ۳۰۳۵۱۷
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۱ 28 September 2016
استاندار همدان گفت: نمی‌توان با اجبار هیچ فرهنگی را به جامعه تزریق کرد.

به گزارش ایسنا، محمدناصر نیک‌بخت چهارشنبه 7 مهرماه در شورای فرهنگ عمومی استان همدان، با بیان اینکه با اجبار نمی‌شود هیچ فرهنگی را تزریق کرد، اظهار کرد: باید فرهنگ آنقدر زیبا گفته و تبلیغ شود که مردم به صورت خودجوش نسبت به آن مقید شوند.

وی درباره تجمل و مدگرایی تصریح کرد: خداوند زیباست و زیبایی را دوست دارد اما زمانی‌که صحبت از تجمل و تجملگرایی می‌شود بدین معناست که اگر وجود انسان از پوست و مغز تشکیل شده باشد، تنها پوست آن را درنظر داشته باشیم و از مغزش غافل شویم.

نیک‌بخت به پژوهش‌های انجام شده توسط دانشگاه آزاد همدان درباره تجمل‌گرایی اشاره کرد و یادآور شد: دانشگاه آزاد به خوبی این پژوهش را در دست گرفته و در حال انجام است، ما نیز تمایل به ادامه این پژوهش داریم هرچند هزینه‌هایی را دربرداشته باشد.

وی با بیان اینکه در زمینه تجمل‌گرایی در جامعه نیازمند الگوسازی هستیم، عنوان کرد: جامعه باید به جایی برسد که تجمل‌گرایی به معنای فخرفروشی به دیگران را مذمت کند.

وی از مدگرایی افراطی برخی افراد در جامعه یاد و خاطرنشان کرد: مد و تجمل‌گرایی در میان بعضی افراد به حد پرستش می‌رسد و این افراد از طریق لباس، خانه و ماشین به تجمل‌گرایی می‌پردازند.

استاندار همدان افزود: در یک جامعه اعتدالی، دینی و عادی، تفاوت افراد با یکدیگر و تجمل‌گری‌هایشان منجر به یأس و ناامیدی دیگران می‌شود.

وی با بیان اینکه باید از داشته‌هایمان استفاده کنیم، اظهار کرد: باید همواره اعتدال را رعایت کرده و از اسراف دوری کنیم.

وی درباره تجمل‌گرایی مدیران تصریح کرد: بعید می‌دانم مدیران اداری اهل تجمل‌ باشند و مبلمان یا دکوراسیون اتاق خود را تغییر دهند.

وی افزود: مبلمانی که در استانداری موجود است مربوط به چند دوره قبل بوده و اینطور نیست که هر زمان خواستیم بتوانیم تغییرشان دهیم.

استاندار همدان به دو مفهوم نیاز و خواسته اشاره کرد و گفت: مردم باید تفاوت بین این دو واژه را بدانند و نیاز را با خواسته اشتباه نگیرند چرا که نیاز ضروری و خواسته بی‌انتها است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به بزرگداشت مفاخر و بزرگان اشاره و اظهار کرد: امسال سال سیدجمال الدین‌اسدآبادی نامگذاری شده و سالانه تجلیلی از بزرگان و مفاخر استان، چه آن‌هایی که در قید حیات بوده و چه بزرگانی که در قید حیات نیستند، تجلیل می‌شود.

وی ادامه داد: در سال گذشته بزرگداشت میرسیدعلی همدانی با همکاری امام جمعه همدان، دانشگاه‌ها، طلاب و ... برگزار شد.

استاندار همدان گفت: باید سعی کنیم تا بزرگداشت‌ها را با کمترین هزینه برپا کنیم چرا که وضعیت بودجه امسال خوب نبوده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار