۵۵ درصد زندانیان استان البرز غیرعمد مالی هستند

کد خبر: ۳۱۲۴۰۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵ 16 October 2016


مدیرعامل ستاد دیه مردمی و کمک به زندانیان نیازمند استان البرز با بیان اینکه ۲۹۳ نفر زندانی غیرعمد در استان البرز وجود دارد، گفت: ۵۵ درصد زندانیان غیرعمد مالی و ۷ درصد آنها دیه تصادفی و مابقی آنها زندانیان مهریه هستند.

محمدباقر مقدسی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج اظهار داشت: در شش ماهه اول امسال 123 نفر زندانی غیرعمد که 6 نفر زن و مابقی مرد بودند، آزاد شدند. از این تعداد 10 نفر زندانی دیه، 65 نفر بدهی مالی، 45 نفر مهریه و 3 نفر نفقه بودند که کل بدهی این افراد 100 میلیارد ریال بوده است.

وی با اشاره به اینکه 4 میلیارد ریال از کل بدهی زندانیان غیر عمد در سال جاری گذشت شاکیان بوده است، گفت: مابقی از این بدهی توسط تسهیلات بانکی، ستاد دیه، کمک‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) و آورده مددجویان بوده است.

مدیرعامل ستاد دیه مردمی و کمک به زندانیان نیازمند استان البرز گفت: در حال حاضر 293 نفر زندانی غیرعمد که 4 نفر زن و بقیه مرد هستند، در زندان وجود دارند که انشاءالله بتوانیم با کمک‌های مردمی و مسئولان این زندانیان را به کانون گرم خانواده‌هایشان بازگردانیم.

وی با بیان اینکه 55 درصد زندانیان غیرعمد مالی و 7 درصد آن‌ها دیه تصادفی و مابقی آن‌ها زندانیان مهریه هستند، عنوان کرد: میزان پرونده‌ها در سال جاری حدود 600 پرونده بوده که این میزان در حال کم و زیاد شدن است.

مقدسی افزود: در بحث زندانیان مالی و مهریه تقاضا می‌کنیم مسئولین و مردم کمک کنند تا این زندانیان هرچه زودتر به آغوش گرم خانواده بازگردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار