ناقوس تنش بی آبی در۵۲۰ شهربه صدادرآمد

به گفته رئیس سازمان مدیریت بحران کشور مواجهه 520 شهر و کلانشهر با تنش‌ آبی در 13 مرکز استان و آبرسانی به 7 هزار روستا با تانکرجدی است.
کد خبر: ۳۳۱۶۸
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳ 10 May 2015
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از مواجهه 520 شهر با تنش‌ آبی خبر داد و گفت: آبرسانی به 7 هزار روستا با تانکر انجام می‌شود.  

به گزارش فارس ، اسماعیل نجار در شورای هماهنگی مدیریت بحران تویسرکان تغییر اقلیم را سبب خشکسالی دانست و در این باره به مواجهه 520 شهر و کلانشهر با تنش‌ آبی در 13 مرکز استان و آبرسانی به 7 هزار روستا با تانکر اشاره کرد.

   وی بروز حوادث در بخش کشاورزی را ناشی از تغییر اقلیم دانست و تاکید کرد: برای حل این مشکلات به مشارکت و همراهی مردم نیاز داریم.   رئیس سازمان مدیریت بحران کشور توسعه بیمه، استمهال وام‌های کشاورزی و زیرمجموعه آن را از اقدامات در دست اجرا برای کمک به کشاورزان عنوان کرد.  

 وی گفت: ضمن کمک به مردم در خصوص حل مشکلات و مسائل رخ داده، چاره‌اندیشی به منظور جلوگیری از حوادث غیر مترقبه با بررسی و ارائه راهکارهای اساسی باید صورت گیرد.  

 نجار خروج از کشت تک‌محصولی را یکی از راه‌های کاهش مشکلات کشاورزان عنوان کرد و گفت: جهاد کشاورزی در بخش کشت بر روی ارقام مقاوم و کم‌آب‌بر کار کند.  

 نماینده مردم تویسرکان در مجلس نیز با اشاره به حادثه‌خیز بودن کشور تاکید کرد: ما باید با برنامه‌ریزی و بررسی کارشناسانه برای کاهش خسارات، ورود جدی داشته باشیم.  

 محمد‌مهدی مفتح با اشاره به پیگیری‌های مستمر در حل مشکلات از آغاز سرمازدگی فراگیر در باغات تویسرکان اظهار کرد: محصول گردو، پایه اقتصادی و درآمد مردم شهرستان تویسرکان است.  

 وی با اشاره به اینکه وضعیت خسارت باغات تویسرکان به مجلس برای مساعدت ارائه شده، افزود: بنده با تمام توان به دنبال حل مشکل معیشتی مردم تویسرکان هستم.

   نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی از بررسی قانون مدیریت بحران به این منظور خبر داد.  

 استاندار همدان نیز جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران که به منظور بررسی و چاره‌اندیشی در زمینه سرمازدگی باغات گردوی تویسرکان برگزار شده بود را به مثابه جلسه ماتمی خواند که انسان برای مصیبتی تشکیل می‌دهد.  

 محمدناصر نیکبخت با اشاره به اینکه این مصیبت در استان همدان بسیار تاثیرگذار بوده، تاکید کرد: باید برای کم‌کردن درد این مصیبت چاره‌اندیشی کرد.  

 وی تاکید کرد: باغات گردوی تویسرکان، متاسفانه در روزهای اخیر حدود 420 تا 430 میلیارد تومان خسارت دیده است.  

 استاندار همدان ابراز کرد: باید ضمن حمایت از مردم برای جبران خسارت وارده، در قالب برنامه‌ریزی بلندمدت در این راستا اقدامات کارشناسی شده انجام شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار