به گزارش تابناک یزد،مرتضی رئیسی معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش با اشاره اینکه 30 درصد
مدارس کشور تخریبی بوده و یا نیازمند مقاوم سازی هستند، اظهار داشت: مجموع
30 درصد مدارس تخریبی کشور شامل 16 میلیون متر مربع است که 6 میلیون متر
مربع فضای تخریبی و 10 میلیون متر مربع فضای نیازمند مقاوم سازی است.
وی افزود: این بدان معناست که یک سوم دانشآموزان در مدارسی مشغول تحصیل هستند که با ایمنی و استانداردها فاصله دارد.
رئیسی
با بیان اینکه ایمنی مدارس امروز حتی به یک مطالبه جهانی هم تبدیل شده
است، خاطرنشان کرد: دانشآموزان حق دارند که در مدارس استانداردی تحصیل
کنند که اگر بحران و زلزلهای در ساعت تشکیل مدارس رخ داد، والدین آنها
نگرانی نداشته باشند.
وی با بیان اینکه امیدواریم مجلس کنونی مصوبه
کمیسیون تلفیق را تصویب و کار مجلس هفتم در خصوص تخصیص اعتبارات برای ایمنی
مدارس را تکمیل کند، تصریح کرد: این کار کاملاً در راستای عدالت آموزشی و
رفع محرومیت از مناطق محروم کشور است و هر استان با این مصوبه از نعمت
مدارس ایمن برخوردار خواهد شد.
معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش با
تأکید بر اینکه مصوبه کمیسیون تلفیق نگرانی عدم ایمنی مدارس را مرتفع
میکند، گفت: این مصوبه در راستای مشارکت مردم و خیرین است و سبب خواهد شد
تا حضور خیرین و مردم در امور مدارس بیشتر شود.
وی افزود: مردم به خوبی میدانند دولت سرمایهگذاری عظیمی کرده است و آنها هم کمک میکنند تا شرایط فیزیکی مدارس هر روز بهتر شود.
رئیسی
با اشاره به مدارس ناایمن کشور گفت: شهر تهران بیشترین مدارس فرسوده را
دارد و جمعیت دانشآموزی در مناطق مرکزی تراکم بالایی دارد؛ سیستان و
بلوچستان و مناطق مرزی خراسان رضوی و آذربایجان غربی هم دارای مدارس فرسوده
بسیاری هستند که باید بازسازی یا مقاوم سازی شوند.
وی تصریح کرد:
از نمایندگان مجلس شورای اسلامی میخواهیم در خصوص تصویب این مصوبه کمیسیون
تلفیق، همراهی کنند که تا پایان برنامه ششم توسعه مدارس کشور دارای ایمنی
نسبی باشند.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در خصوص
اختصاص اعتبارات مصوب کمیسیون تلفیق مجلس برای ایمنی مدارس، عنوان کرد: با
این اعتبار 3 میلیارد دلاری، مدارس به ایمنی قابل قبول نسبی خواهند رسید؛
ضمن اینکه مردم و دستگاههای دولتی هم کمک میکنند.
وی گفت: 30 درصد
مدارس تحویل شده در کشور با همت خیرین مدرسه ساز ساخته شده است و
امیدواریم با اختصاص این اعتبارات، دغدغه و نگرانی که در آموزش و پرورش
وجود داشت، پاسخ داده شود.