همایش ملی نقش معدن و صنایع معدنی در یزد

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: خام فروشی محصولات معدنی بزرگترین آفت بخش معادن در کشور است.
کد خبر: ۴۰۰۵۸
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۹ 27 May 2015
به گزارش تابناک یزد ، جعفر سرقینی پیش از ظهر امروز در همایش ملی نقش معدن و صنایع معدنی در اقتصاد و توسعه کشور که به مناسبت هفته معدن در یزد برگزار شد، با بیان اینکه توسعه معادن از جمله پایدارترین توسعه‌ها در دنیا محسوب می‌شود، اظهار داشت: در دوران اوج تحریم‌ها علیه ایران اسلامی کمترین ضربه به معدن و صنایع معدنی کشور وارد شد. 

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ما باید اثرات معدن در اقتصاد کشور را به طور ویژه مورد بررسی و توجه قرار دهیم.

سرقینی با اشاره به نقش اصلی معادن در تمام صنایع فعال کشور افزود: خام فروشی محصولات معدنی از جمله آفت‌ها و آسیب‌‌های بزرگ و مهم در بخش معادن کشور است.

وی کامل کردن زنجیره تولید در معادن و کارخانه‌ها را یکی از مهمترین راه‌حل‌های جلوگیری از خام فروشی محصولات معدنی در کشور دانست و با اشاره به توسعه نامتوازن در بخش معدنی تصریح کرد: بررسی و دنبال کردن نقش معادن در اقتصاد کشور به منظور تدوین سیاست‌های جدید و روبه رشد بسیار مهم است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بخش خصوصی در این حوزه به منظور پاسخگویی به متقاضیان گفت: رشد جمعیت و صنعتی‌تر شدن کشور، افزایش تقاضا را در بر دارد و این در حالی است که سیستم دولتی قادر به پاسخ‌گویی متقاضیان در این بخش نیست.

وی تعریف پهنه فعالیت معدنی از مقیاس کوچک به بزرگ، استفاده از تکنولوژی‌های جدید و به روز، افزایش سهم کشور در بازارهای جهانی و سخت‌گیری در مورد تعیین صلاحیت صدور پروانه فعالیت و واگذاری معادن از جمله سیاست‌های جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

سرقینی با اشاره به نقش معادن در برخی از کشورهای توسعه یافته گفت: مسئولان و دست‌اندرکاران باید به جای توجه به آمار و ارقام کلی نقش معادن در اقتصاد کشور به تأثیرپذیری محصولات معدنی در صنایع مختلف توجه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار