فعالیت ۲۱۴ شعبه اخذ رأی در ملایر

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر گفت: تعداد ۲۱۴ شعبه اخذ رأی در سطح شهرستان ملایر در نظر گرفته‌شده که از این تعداد ۷۹ شعبه آن مربوط به شهر ملایر است و ازآنجاکه کار انتخابات شوراها در حوزه شهر ملایر به‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شود، برای کاندیداها کدهایی سه رقمی تعریف‌شده و بعد از اتمام زمان رأی‌گیری، کار شمارش آراء نیز در سریع‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود.
کد خبر: ۴۲۰۷۲۷
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۷ 08 May 2017
معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر گفت: توجه به مباحث قانونی تبلیغات در انتخابات پیش‌رو و نظارت و ساماندهی به برنامه‌های تبلیغاتی کاندیداهای شوراهای اسلامی شهر و روستا برای ایجاد شور و نشاط انتخاباتی بسیار مهم است.

به گزارش ایسنا، سعید کتابی در نشست توجیهی و هماهنگی امور چاپی و تبلیغاتی انتخاباتی که با حضور چاپخانه‌داران و مدیران کانون‌های آگهی و تبلیغات شهرستان ملایر در فرمانداری برگزار شد، افزود: انتظار داریم مدیران چاپخانه‌ها و کانون‌های تبلیغاتی بر اساس قوانین و دستورالعمل‌های اعلام شده از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی عمل کنند تا از هر گونه سوءاستفاده و بی‌نظمی ممانعت به عمل آید.

وی با تشریح موارد و مصادیق قانونی درباره تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، عنوان کرد: تعداد 214 شعبه اخذ رأی در سطح شهرستان ملایر درنظر گرفته شده که از این تعداد 79 شعبه آن مربوط به شهر ملایر است و از آنجا که کار انتخابات شوراها در حوزه شهر ملایر به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود، برای کاندیداها کدهایی سه رقمی تعریف شده و بعد از اتمام زمان رأی‌گیری، کار شمارش آراء نیز در سریع‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود.

کتابی تأکید کرد: چاپخانه‌ها و کاندیداهای شورای اسلامی شهر ملایر، تمهیدات و دقت لازم را برای درج کدها در کارهای تبلیغاتی داشته باشند و کاندیداها از به‌کار بردن عناوین و القاب غیرمستند، شعارهای خلاف پرهیز کنند که در غیر این‌صورت به عنوان تخلف تلقی شده و به عنوان جعل عنوان و تخلف مورد پیگیری قضایی قرار می‌گیرد.

معاون فرماندار ملایر تصریح کرد: مدیران چاپخانه‌ها قبل از هر گونه کار چاپی، ابتدا درخواست کتبی کاندیداها را دریافت کرده و بعد از اینکه اسم، آرم و نشانی چاپخانه خود را در قسمت پایین بنر و پوستر تبلیغاتی درج کردند، نمونه‌ای از اقلام را به فرمانداری ارسال کنند.

وی با اعلام اینکه ارسال 4 نمونه پوستر برای تبلیغات ریاست جمهوری و یک نمونه برای کار تبلیغاتی شوراها کافی است، به کاندیداهای شورای اسلامی شهر تأکید کرد:  طبق قانون هر کاندیدایی یک ستاد می‌تواند ایجاد کند، دیوارنویسی ممنوع بوده، نصب پوستر باید جاهای مجاز انجام گیرد و استفاده از هر گونه آثار تبلیغاتی نامزدها و طرفداران آنها نیز اعم از کاغذی، مقوایی، پارچه‌ای و ... با ابعاد بیشتر از 70*100 سانتیمتر ممنوع است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر نیز گفت: در بحث مصادیق و قوانین تبلیغات انتخابات، سعی شود به منظور جلب مشارکت و حضور حداکثری مردم در انتخابات، قانون‌مداری، شعور و آگاهی خود را با اهمیت دادن به حقوق شهروندان به نمایش بگذاریم.

غلام‌رضا جمالی‌زاده اظهار کرد: در این شهرستان حدود 25 چاپخانه و 15 کانون آگهی، تبلیغات فعال وجود دارد که آماده‌اند در زمینه‌های چاپی و تبلیغاتی به طور کامل به کاندیداها و شهروندان خدمات ارائه کنند.

وی ادامه داد: چاپخانه‌ها و کانون‌های تبلیغاتی با توجه به حجم کارها و نیاز به ساعت کار بیشتر در ایام انتخاباتی به لحاظ مسائل کاری، امنیتی و ... باید ساعات کار شبانه خود را به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار