بیماری تب کریمه کنگو را جدی بگیریم

کد خبر: ۴۳۲۵۸۰
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۴ 30 May 2017
به گزارش «تابناک یزد»، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت :با توجه به شیوع بیماری خطرناک تب کریمه کنگو در برخی از استانهای کشور،  از شهروندان یزدی خواست این بیماری را جدی بگیرند.

محمدحسن لطفی افزود:   بیماری تب کریمه کنگو از خطرناکترین بیماری های ویروسی است که از طریق کنه و گوشت حیوانات آلوده به خصوص گوسفند به انسان منتقل می شود .

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با بیان اینکه بیشترین موارد ابتلا به این بیماری از طریق ذبح غیربهداشتی دام و تماس با لاشه دام های آلوده است افزود: از کشتار دام در خارج از کشتارگاه‌ها و مراکزی که زیر نظارت دامپزشکی نیستند خودداری شود.

وی با بیان اینکه شهروندان گوشت مورد نیاز خود را از مراکز مورد تایید دامپزشکی خریداری کنند گفت: گوشت قرمز خریداری شده را به مدت 24 ساعت و جگر را به مدت 48 ساعت در یخچال خانگی با دمای صفر تا 4 درجه سانتی گراد نگهداری سپس بسته بندی و مصرف کنید.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: همزمان با فرارسیدن فصل گرما افرادی که در تماس مستقیم با دام زنده و گوشت قرمز هستند، رعایت موارد بهداشتی برای جلوگیری از ابتلا به تب کریمه کنگو جدی بگیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار