مهارت آموزی در محیط کار واقعی به ایجاد اشتغال مولد و پایدار کمک می کند

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه گفت: طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی با رویکرد فراهم کردن بسترهای لازم به منظور ایجاد اشتغال مولد و پایدار وهمچنین استمرار و تثبیت فرصت های شغلی مورد نیاز جامعه تدوین شده است.
کد خبر: ۴۳۷۰۲۳
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۰ 07 June 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایرنا،داود ناصری امید افزود: رویکرد دیگر این طرح استفاده از ظرفیت بخش های غیردولتی در توسعه آموزش مهارتی و نیز استفاده از ظرفیت های آموزشی موجود در کارگاه ها و توسعه و تنوع الگوهای آموزشی است.

او هدف از اجرای این طرح را آشنایی با محیط کسب و کار، حفظ و پایداری مشاغل سنتی و بومی، کمک به بنگاه های فعال به منظور شناسایی و جذب نیروهای مستعد و توانمند و استفاده از ظرفیت و توان آموزشی بنگاه های اقتصادی دانست و عنوان کرد: با توجه به ضرورت فراهم کردن زیرساخت های لازم به منظور ایجاد اشتغال مولد و پایدار برای جوانان کشور و عملیاتی نمودن برنامه های اشتغال و بازار کار در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال و جایگاه و اهمیت مهارت آموزی کارجویان اجرای این طرح می تواند نقش بسزایی در افزایش سطح مهارت کاری آنان داشته و زمینه جذب مهارت آموختگان را در بازار کار کشور فراهم نماید .

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه در ادامه به ارائه جزئیات طرح پرداخت و اضافه کرد: در طرح مهارت آموزی در محیط کار، متقاضی در کنار استاد کار (مربی) و در محیط کار واقعی دوره آموزشی مهارتی را به مدت حداقل طول استاندارد آموزشی و حداکثر یک سال سپری می‌کند و با محیط کسب و کار نیز آشنا و کسب تجربه می‌کند و ضمن خودباوری برای ورود به عرصه اشتغال و کارآفرینی آماده می‌شود.

ناصری امید گفت: حفظ و پایداری مشاغل سنتی و بومی به ویژه در صنایع دستی، کمک به بنگاه‌های فعال به منظور شناسایی و جذب نیروی کار مستعد و توانمند، کاهش هزینه‌های جذب و به کارگیری نیرو‌های فاقد مهارت با استفاده از ظرفیت و توان آموزشی بنگاه‌های اقتصادی از دیگر مزایای این طرح است.

وی با بیان اینکه برای ایجاد اشتغال، چند طرح از سوی دولت پیشنهاد شده است، افزود: 2 طرحی که به ایجاد اشتغال کمک می‌کند و مقدمات اجرایی آن در استان آغاز شده است،‌ طرح مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی و طرح کارورزی دانش‌آموختگان دانشگاهی است.

دوره های آموزشی فنی و حرفه ای در استان کرمانشاه در قالب 500 حرفه مهارتی در 215 کارگاه مجهز در مراکز دولتی به صورت کاملا رایگان و 350 آموزشگاه بخش خصوصی با شهریه های مصوب تحت نظارت این اداره کل، ارائه می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار