نخستین آسمان‌نمای سیار کانون استان کرمانشاه افتتاح می‌شود

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه گفت: نخستین آسمان‌نمای سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه در تیرماه امسال افتتاح می‌شود​.
کد خبر: ۴۳۷۸۸۳
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷ 09 June 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از تسنیم،رضا موزونی  اظهار داشت: تاکنون مراکز نجوم و آسمان‌نما برای کودکان و نوجوانان مراکز ثابت بود و این افراد باید از نقاط مختلف برای استفاده از این مجموعه به محل ساختمان آن می‌آمدند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه با اشاره به اینکه این آسمان‌نمای پیشرفته که ساخت کشور آلمان است به صورت سیار می‌تواند به همه نقاط سفر کند گفت: این آسمان‌نما به صورت بادی است و قابلیت جمع شدن دارد و در هر نقطه و فضایی قابلیت استفاده دارد.

موزونی افزود: در راستای عدالت فرهنگی و بهره‌مندی کودکان تمام استان و نیز کودکان روستا، این آسمان‌نما که تعداد انگشت شماری از آن در ایران وجود دارد به همراه با یک تلسکوپ پیشرفته و حرفه‌ای، توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه خریداری شده و به زودی افتتاح می‌شود.

وی عنوان کرد: در راستای حفظ تداوم اجرای برنامه‌های نجوم کانون پرورش فکری کودکان به سیستم پیشرفته آسمان نما مجهز می‌شود و کودکان و نوجوانان می‌توانند به صورت آنلاین با 
آسمان استان آشنا شوند.

موزونی افزود: با بهره‌گیری و بهره‌مندی از تکنولوژی‌های جدید ظرفیت‌های بهتری در استان ایجاد می‌شود که کودکان و نوجوانان می‌توانند با علم نجوم آشنا شوند.

مدیرکل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه گفت: در بحث نجوم شناسی در این زمینه باید کودکان بتوانند فراتر از زمین فکر کنند به نوعی که بتوانیم زمینه خلاقیت آن‌ها را تقویت کنیم، پیرامون ما شگفتی‌ها و زیبایی‌هایی وجود دارد که وقتی دانش‌آموزان آشنا شوند از چارچوب بسته خارج و دنیا را بیشتر درک می‌کنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار