طبی که پس از سالها جنجال مورد موافقت دولت قرار گرفت

تابناک: پس از سالها بحث و جدل پزشکی مدرن با طب سنتی امروز شاهدیم که این طب در دولت روحانی مورد پذیرش واقع شد و در اصفهان خبر راه اندازی نخستین سلامتکده طب سنتی اصفهان را دانشگاه علوم پزشکی اصفهان داد.
کد خبر: ۴۵۰۱۵۳
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۱ 29 June 2017
تابناک اصفهان- طب سنتی که طی سالهای گذشته مورد تمسخر پزشکان مدرن قرار می گرفت و از آن بیشتر به عنوان طب علفی یاد می کردند امروز با دلزدگی مردم از عوارض سنگین طب نوین و دارویی و رفتن مردم به سمت این طب، طب سنتی در حالی در دولت روحانی جای گرفت که این طب با طب نوین مکمل یکدیگر پیش رود و شاهد تولید داروهای گیاهی باشیم که هم منشا گیاهی داشته باشد و هم به شکل قرص در بازار به فروش برسد.
پذیرش طب سنتی از سوی وزارت بهداشت و ایجاد زمینه گسترش این طب در سطح کشور یک اتفاق میمون و مبارکی است .
در همین راستا رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی خبر از راه اندازی نخستین سلامتکده طب سنتی اصفهان در بیمارستان امین داد .
در این سلامتکده اقداماتی از جمله زالو درمانی، حجامت ، طب سوزنی و گیاه درمانی از خدماتی است که در این مرکز به مراجعان داده می شود.
جالب ان است که تا چندی پیش بسیاری از مسئولان حوزه بهداشت و درمان مردم را توصیه می کردند که حجامت یک روش غیر اصولی و سبب کمبود خون در افراد می شود و باید مردم را تشویق به دادن خون کنند و این در حالی بود که با حجامت کردن خون مرده از بدن خارج می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار