ثبت نام۱۱هزارکلاس اولی درسامانه سناد

به گفته معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش همدان تا کنون 11 هزار نفر دانش‌آموز کلاس اولی در سیستم سامانه سناد ثبت نام کرده اند.
کد خبر: ۵۲۳۲۱
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲ 24 June 2015

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش همدان از ثبت‌نام 11 هزار نفر دانش‌آموز کلاس اولی در سیستم سامانه سناد خبر داد.

به گزارش ایسنا، "حسین بهرامی‌نوید" اظهار کرد: تا کنون 11 هزار نفر دانش‌آموز کلاس اولی نامشان در سامانه سناد به ثبت رسیده و تعداد دانش‌آموران کلاس اولی بیشتر از آمار موجود در سامانه است.

وی ادامه داد: برخی مدارس به علت حجم کاری بالا و در برخی موارد به علت عدم تکمیل پرونده نام دانش‌آموزان را وارد سیستم سناد نکرده‌اند و آن‌ها به‌زودی این سامانه را تکمیل خواهند کرد.

بهرامی‌نوید تصریح کرد: از تعداد 11 هزار نفر دانش‌آموز ثبت‌نام شده تنها دو تا سه درصد دانش‌آموزان نیاز به آموزش ویژه داشته و باید این افراد در مراکز ویژه تحصیل کنند.

وی با بیان اینکه همه دانش‌آموزان ثبت‌نام شده در مراکز استثنایی ناتوان نیستند، تاکید کرد: برخی دانش‌آموزان بعد از گذراندن دوره‌های آموزشی لازم وارد مدارس عادی شده و می‌توانند کنار سایر دانش‌آموزان ادامه تحصیل دهند.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش همدان یادآور شد: گاهی برخی خانواده‌ها با رفتارهای نادرست و اشتباه خودشان موجب ایجاد اختلال در یادگیری کودک شده و کودک در دوره‌ای از تحصیل مجبور به ادامه تحصیل در مراکز استثنایی خواهد بود.

وی گفت: بیشترین مشکل ما با خانواده‌های دانش‌آموزان بوده که با رفتارهای نامناسب خود به آینده کودک ضربه وارد کرده و استرس خود را به آن‌ها تحمیل می‌کنند.

وی یادآور شد: در برخی موارد که کارشناسان تشخیص دهند دانش‌آموز باید در مراکز استثنایی ثبت‌نام کنند با شوک خانواده مواجه می‌شوند در حالیکه شاید این دانش‌آموز در دوره کوتاهی نیاز به آموزش ویژه و رسیدگی بیشتری داشته باشد.

بهرامی‌نوید تصریح کرد: درسال‌جاری ثبت‌نام کلاس اولی‌ها تا پایان مردادماه ادامه داشته و در صورتی‌که خانواده‌ای در ثبت‌نام فرزندش تعلل داشته باشند باید در ابتدا به آموزش و پرورش ناحیه مورد نظر مراجعه کرده سپس با دریافت نامه اقدام به ثبت‌نام کنند.

وی تاکید کرد: اولویت ثبت‌نام در مدارس با افرادی است که به موقع اقدام به ثبت‌نام کرده و در صورت تکمیل ظرفیت مدارس خانواده‌هایی که تعلل داشته‌اند باید فرزندشان را در مدارس با ظرفیت خالی ثبت‌نام کنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار