رابطه توسعه البرز با جلوگیری از مهاجرت

کد خبر: ۵۷۲۲۷
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۹ 04 July 2015
مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری  البرز گفت: اجرای طرح های سرمایه گذاری روستایی باعث توسعه روستاها و به دنبال آن جلوگیری از مهاجرت روستائیان خواهد شد.
سیدمحمدرضا رضوی اکمل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز، اظهار کرد: هدف از اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری روستایی این است که توسعه‌ای مبتنی بر مشارکت‌های مردمی و با کمترین وابستگی به دولت داشته باشیم.
وی افزود: طرح‌های سرمایه‌گذاری روستایی با مشارکت مردم به‌صورت انفرادی و گروهی به نتیجه مطلوبی منجر می‌شود.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: به منظور هرچه بهتر اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری روستایی باید دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران نظارت لازم را روی اجرای طرح‌ها داشته باشند.
رضوی اکمل ادامه داد: طرح‌های سرمایه‌گذاری روستایی توسط روستائیان ارائه می‌شود و مهم‌ترین شرط پذیرفته‌شدن این طرح‌ها مطابقت آن‌ها با توانایی‌ها و ظرفیت‌های روستایی است که طرح در آن اجرا می‌شود.
مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری  البرز گفت: در طرح‌های مشارکتی یکی از شروط پذیرفته‌شدن طرح این است که 200 نفر سرپرست خانوار در اجرای آن طرح مشارکت داشته باشند.
وی یادآورشد: در حال حاضر برای آغاز کار پیشنهاد شده که برای هر شهرستان یک طرح مشارکتی در قالب یک تشکل داشته باشیم و برای آن به میزان چهار برابر آورده تسهیلات با سود سه درصد پرداخت شود.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: به منظور نظارت بر اجرای این طرح‌ها یک کمیته اجرایی در استان البرز تشکیل شده که پس از جمع‌آوری طرح‌های سرمایه‌گذاری توسط فرمانداری‌ها، نسبت به تأیید آن‌ها در این کمیته اقدام شود.
رضوی اکمل در پایان گفت: محدودیتی برای طرح مشارکت روستایی وجود ندارد و تاکنون 72 میلیارد تومان در سراسر کشور به این امر اختصاص یافته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار