معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد:

دهیاری یک نهاد مدني است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت: امروز دهیاری یک نهاد عمرانی و یا یک نهاد خدمت رسانی صرف در روستا نیست بلکه یک نهاد اجتماعی برخودار از ویژگیهای و ظرفیتهای مختلف برای حضور در عرصه های مختلف جامعه است.
کد خبر: ۶۲۳۰۵
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰ 15 July 2015
به گزارش تابناک یزدهمایش سراسری دهیاران استان با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مدیر کل حوزه استاندار و جمعی از دهیاران و کارآفرینان برتر استانی و کشوری به منظور تجلیل از دهیاران برتر استان در سالن شهید منتظر قائم استانداری یزد برگزار شد.
در این همایش " محمد علی طالبی " ضمن تاکید بر نقش دهیاران و شوراهای روستایی بر بحث مشارکت اظهار داشت: بحث مشارکت امروزه یکی از نیازهای اصلی و اساسی جامعه ما است و دهیاران به عنوان یک نهاد مدنی در پایین ترین سطوح تقسیماتی جامعه می توانند نقش آفرینی بسیار گسترده و ویژه ای در بحث مشارکت ایفا نمایند.
وی در ادامه گفت: خوشبختانه امروز هم فضای مناسب برای توسعه مشارکت مردم فراهم است و هم اینکه موضوع مشارکت به عنوان یک راهبرد و شعار اصلی و اساسی در دولت تدبیر و امید مورد توجه دولتمردان قرار گرفته است که قطعاً در این مسیر کمک کار و همیار شما خواهند بود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد تصریح کرد: انتظار ما از دهیاری ها در کنار رسالت اصلی و اساسی آنها در بحث مسائل عمرانی و مدیریتی روستا ها، رسیدگی به امور فرهنگی و اجتماعی روستاها است.
وی یادآور شد: امروز رسالت همه ما پیگیری مسائل فرهنگی و اجتماعی و یک نگاه همه جانبه به بحث توسعه در روستا ها و شهرها است , بنابراین اگر ما نگاه همه جانبه داشته باشیم قطعاً ضریب موفقیت فعالیتهای عمرانی ما هم افزایش پیدا خواهد کرد.
" طالبی " در ادامه افزود: بر اساس همین رویکرد است که امروزه در استان یزد بحث توسعه فرهنگی را مورد توجه قرار داده ایم و با حساسیتی که استاندار به این موضوع داشتند نقشه راه توسعه فرهنگی استان تهیه شده است که این نقشه راه تا پایین ترین سطوح در سطح شهرها و روستاها جریان پیدا خواهد کرد.
وی ضمن اشاره به دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دروه انتخابات مجلس خبرگان رهبری که به طور همزمان در 7 اسفند ماه سال جاری برگزار می شود گفت : ما در کنار شما دهیاران دوچیز را در مسیر انتخابات پیش رو دنبال می کنیم: یکی بحث مشارکت مردم است که وظیفه و مسئولیت تک تک ما هست که هم زمینه ها را برای مشارکت مردم در انتخابات فراهم نماییم و هم با کار و عملکرد خود دامنه اعتماد به نظام و خادمان مردم را افزایش دهیم و مسئولیت دیگر و اساسی ما فراهم کردن فضایی سالم و به دور از حاشیه برای انتخابات است.
وی در پایان سخنان خود اظهار داشت: ما همان انتظاری که از فرمانداران و بخشداران در بی طرفی در انتخابات داریم را از شما دهیاران هم که به نوعی مدیریت جوامع روستایی را به عهده گرفته اید نیز داریم و امیدواریم که با کمک و همیاری هم، زمینه های بسیار خوبی را برای برگزاری انتخابات باشکوه در پایان سال جاری فراهم نماییم .


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار