افزایش میزان اشتغال در بخش کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: بخش کشاورزی در استان همدان از سال‌های قبل جایگاه ویژه داشته و امسال میزان اشتغال در این بخش از ۲۸ به ۲۹ درصد رسید.
کد خبر: ۶۵۰۸۷۰
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۹ 05 September 2018
آغاز به کار یازدهمین کنگره ملی مهندسی بیوسیستم و مکانیزاسیون ایران

رئیس دانشگاه بوعلی سینا کشاورزی را شاه بیت زندگی بشر دانست و گفت: امروزه به جای اینکه تکنولوژی اسیر ما باشد ما اسیر تکنولوژی شده‌ایم.

 به گزارش ایسنا، یعقوب محمدی فر در یازدهمین کنگره ملی مهندسی مکانیک بیوسیستم و مکانیزاسیون ایران با بیان اینکه مراکز علمی به دنبال راهی برای افزایش آرامش انسان‌ها هستند اظهار کرد: علوم به شدت باهم در ارتباط هستند و برهم تأثیر می‌گذارند. 

رئیس دانشگاه بوعلی سینا با بیان اینکه تکنولوژی باعث آسایش انسان شد، اما آرامش او را مختل کرد، ادامه داد: باید در این جهان پر غوغا اندکی نیز به خود بپردازیم. 

محمدی‌فر بیان کرد: مراکز آموزشی و تحقیقاتی رغیب هم نیستند و باید در کنار هم علم و تکنولوژی را توسعه دهند ودر اختیار مردم بگذارند.

مکانیزاسیون در حفظ امنیت غذایی نقش مهمی دارد 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان نیز در ادامه با بیان اینکه یکی از رسالت‌های مهم کشاورزی تأمین و ایجاد امنیت غذایی در سطح کشور است، گفت: امنیت غذایی مورد توجه و تأکید امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بوده است و جمهوری اسلامی برای رسیدن به اهداف متعالی خود باید بتواند در این بخش به خود اتکایی برسد. 

منصور رضوانی جلال کافی، سالم و پایدار بودن مواد غذایی را سه رکن اصلی امنیت غذایی دانست و گفت: مکانیزاسیون در کنترل هر سه رکن نقش مهمی بر عهده دارد. 

وی با بیان اینکه برای بخش کشاورزی آب هم آب و هم نان است، افزود: کشاورزان با حساسیت و دقت از آب بهره می‌برند چراکه باید با آب کمتر محصول بیشتری تولید کرد. 

رضوانی جلال با بیان اینکه در گذشته ماشین‌آلات مخصوص محصولاتی که به آب کم نیاز دارند در استان وجود نداشت، گفت: اکنون با استفاده از این ماشین‌آلات اختراع شده برای اولین بار در سطح کشور رکورد تولیدات دانه‌های روغنی شکسته شد. 

وی با بیان اینکه کشت دانه‌های روغنی در استان نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است، ادامه داد:کشت نشائی نیشکر استان در ۳۰ هکتار انجام شده است که با این کشت ۷ هزار مترمکعب در مصرف آب صرفه‌جویی شده است. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان راه نجات بخش کشاورزی و محصولات اقتصادی و رقابت‌پذیر را توجه به امر مکانیزاسیون دانست.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار